آزادی یک طفل دو نیم سال و بازداشت شش اختطاف کننده در هرات

در جریان عملیات سربازان پولیس و کارمندان ریاست امنیت ملی در شهر هرات یک کودک از قید اختطاف گران آزاد شد و شش تن از عاملین قضیه بازداشت شدند.

این کودک دو نیم ساله محمد ارشد نام دارد که یک ماه قبل از سوی افراد مسلح ناشناس از منطقه جاده مهتاب شهر هرات اختطاف شده بود.

جنرال رحمت الله صافی قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید اختطاف گران قصد داشتند از فامیل این کودک مبلغ هفتصد هزار دالر آمريكايي را دریافت نمایند اما موفق به انجام این کار نشدند.

وی افزود: سربازان پولیس ملی در جریان یک عملیات تجسسی در منطقه پوسته نمبر یک شهر هرات توانستند کودک خوردسال را از قید اختطاف گران رها و دو تن از عاملین قضیه را بازداشت نمایند.

بنا به اظهارات وی: در پیوند به این قضیه کارمندان ریاست امنیت ملی نیز چهار تن را بازداشت نمودند که بررسی از نزدشان جریان دارد.

قوماندان امنیه هرات در حالی که پدر و مادر طفل از خوشحالی گریه میکردند طفلشان را به آنان تسلیم نمود.

در همین حال پدر طفل آزاد شده از این اقدام نیروهای امنیتی قدردانی نمود و خواهان مجازات عاملین قضیه گردید.

رهایی این طفل از قید اختطاف گران در حالی صورت میگیرد که یک هفته قبل آدم ربایان یک طفل حدودا ده ساله را که چندی قبل اختطاف شده بود در ولایت هرات به قتل رساندند.

این اقدام اختطاف گران باعث شد تا مردم دست به تظاهرات بزنند و حامد کرزی به ارگانهای عدلی و قضایی دستور دهد تا عاملین قضیه را به اشد مجازات محکوم نمایند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top