آغاز دور آموزش های نظامی برای يكهزار داوطلب درصفوف اردوي ملي هرات

برنامه آموزش های رزمی ومسلکی نزدیک به يك هزارتن ازداوطلبان خدمت عسکری دراردوی ملی ، امروزدرمرکزتعلیمی قول اردوی ظفرآغازشد.مقامات ميگويند: این افراد که متشکل ازجوانان ولایات مختلف کشورمیباشند، درجریان دوماه آینده زیرنظراستادان باتجربه داخلی تعلیمات نظامی را فراخواهند گرفت.اردوي ملي جديدالشمولان درهرات

نزديك از یکهزار نفر از جديدالشمولان درچوكات اردوی ملی، در مرکز تعلیمی نظامی قول اردوی 207 ظفر دوره هاي آموزشي را آغازكرده اند.

دگروال نجيب الله نجيبي آمرمطبوعاتي قول اردوی 207 ظفر از آماده گی های هیئت اداری و استادان افغان درمرکز تعلیمی برای پیشبرد تعلیمات نظامی سربازان جدید الشمول خبرمیدهد.

نجيبي ميگويد: این سربازان به مدت دو ماه از سوی آموزگاران داخلی در این مرکز آموزشهای نظامی را فرا خواهند گرفت.

دگروال نجيبي:از توانمند شدن نیروهای امنیتی در آستانه سال 2014  خبرداده ميگويد: که آنان پس ازاين آماده گی تام برای پذیرفتن تمامي مسئوولیتهارا دارند.

سخنگوي قول اردوي 207 ظفرگفت: براي اين افراد درجريان هشت هفته آينده موضوعاتي چون تخنیک سلاح، مقابله با دشمن، کیفیت دستگیری آنها و موضوعات اخلاقی،حقوقی وسواد آموزي، آموزش داده خواهد شد.

در همین حال شماری از سربازان که در این دورهء آموزشی شركت کرده اند، خدمت به وطن را انگیزهء اصلی شان برای پیوستن به اردوی ملی می دانند.

آنان از راه اندازی برنامه های آموزشی ستایش می کنند و خواهان این هستند که برنامه های آموزشی دوامدار باشد.

قابل ذکر است که از آغاز کار مرکز تعلیمی ساحوی هرات این بیست و هفتمين  کندک است که تعلیمات نظامی رابرای سربازان داوطلب ارائه می نماید.

این در حالی است که قرار است تا سال 2014 میلادی، مسئوولیت امنیت سراسر کشور به نیروهای افغان واگذار شود. هر چند که جامعه جهانی وعده سپرده تا پس از سال 2014 میلادی نیز نیروهای امنیتی افغان را تنها نگذارند و آنان را آموزش دهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top