آمار واقعات ایدز در هرات به 85 مورد رسید

مسئولان مركز محرمانه بیماری‌های مقاربتي در ولايت هرات مي‌گويند: امسال آمار ثبت شدهٔ واقعات ايدز در اين ولايت به 85 مورد افزایش یافته است.n00000533-b

 در دو سال گذشته، حد اقل سه تن در ولايت هرات در اثر ابتلا به اين بيماري، جان‌هاي شان را از دست داده اند.

 داكتر محمد عارف شهرام، مسئول برنامه كنترول امراض مقاربتی هرات میگوید در ميان 85 تني كه در اين ولايت مبتلا به ايدزاند، کودکان و زنان هم شامل هستند.

وی افزود سال گذشته آمار مبتلایان به بیماری ایدز در هرات 35 واقعه بود که این رقم در سال جاری به 85 مورد افزایش نموده است.

بنا به اظهارات وی بيش از 60 درصد مبتلايان به ايدز كساني اند كه به مواد مخدر معتاد میباشند و احتمالا با استفاده از پيچكاري‌هاي آلوده به اين بیماری، مبتلا شده اند.

 شمار معتادان در اين ولایت به بيش از 70 هزار تن مي‌رسد كه نزديك به بيست درصـد از آنان، اين مواد را از طريق تزریق استفاده مي‌كنند.

کارشناسان امور به اين باور اند كه عدم آگاهي مردم از چگونگی جلوگيري از ابتلا به اين مرض، افزايش شمار معتادان و وجود روابط جنسي غير قانوني و غيرمطمئن، دلايل اصلي افزايش مبتلايان به ايدز در اين ولايت است.

در چند سال گذشته، مركز درماني ايدز در هرات وجود نداشت، اما  از چندی به این سو، مراکز درمانی در این ولایت ايجاده شده است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top