آمار واقعات ایدز در هرات به 90 مورد رسید

مسئولان مركز محرمانه بیماری‌های مقاربتي در ولايت هرات مي‌گويند: آمار ثبت شدهٔ واقعات ايدز در اين ولايت به 90 مورد افزایش یافته است.

در دو سال گذشته، حد اقل سه تن در ولايت هرات در اثر ابتلا به اين بيماري، جان‌هاي شان را از دست داده اند.

داكتر محمد عارف شهرام، مسئول برنامه كنترول امراض مقاربتی هرات در یک گفتگوی اختصاصی با ما گفت: در ميان 90 تني كه در اين ولايت مبتلا به ايدز اند، دو كودك و شماري از زنان هم وجود میباشند.

وی افزود: بيش از 60 درصد مبتلايان به ايدز كساني اند كه به مواد مخدر معتاد میباشند و احتمالا با استفاده از پيچكاري‌هاي آلوده به اين بیماری، مبتلا شده اند.

شمار معتادان در اين ولایت به بيش از 50 هزار تن مي‌رسد كه نزديك به بيست درصـد از آنان، اين مواد را از طريق تزریق استفاده مي‌كنند.

کارشناسان امور به اين باور اند كه عدم آگاهي مردم از چگونگی جلوگيري از ابتلا به اين مرض، افزايش شمار معتادان و وجود روابط جنسي غير قانوني و غيرمطمئن، دلايل اصلي افزايش مبتلايان به ايدز در اين ولايت است.

در چند سال گذشته، مركز درماني ايدز در هرات وجود نداشت، اما از چند ماه به این سو، يك مركز درماني در این ولایت ايجاده شده است.

ولایت هرات با کشورهای ایران و ترکمنستان همسرحد است و گفته میشود مهاجرتها یکی از عوامل عمده افزایش واقعات ایدز در این ولایت میباشد.

در حال حاضر بــــر بنیاد آمــــاري كــــه از سوي وزارت صحــــت عامه انتشار يافته است، در سرتاسر كشــــور بيــــش از 500 تن به بيماري ایدز مبتلا اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top