اخاذی پولیس از راننده ها در بزرگ راه هرات – قندهار، این بزرگ راه را بر روی ترافیک مسدود کرد

صدها راننده وسایط باربُری و مسافربُری در شاهراه هرات – قندهار بنا بر آنچه اخاذی ‌های غیرقانونی از سوی پولیس در این مسیر عنوان می کنند دست به اعتراض زدند.

اعتراض کننده گان ضمن مسدود کردن شاهراه بر روی عبور و مرور وسایط به دولت هُشدار میدهند که اگر به خواست آنان توجه نکند، اعتراضات شان گسترده تر و به دیگر ولایت ها گسترش خواهند داد.

محمد ایوب یکتن از این دریوران می گوید به خاطر پرداخت نکردن پول برای پولیس، موترش از سوی سربازان پوسته امنیتی هدف تیراندازی قرار گرفته است.

او می گوید اگر در این مسیر پول به پولیس مستقر در پوسته های امنیتی پرداخت نکنند، بالایشان تیراندازی صورت می گیرد و حتی در صورت توقف از سوی پولیس مورد لت و کوب قرار می گیرند.

یک تن دیگر از راننده ها می گوید یک ماه پیش زمانیکه برای یک پوسته پولیس پول پرداخت نکرد مورد لت و کوب قرار گرفت و پایش شکسته است.

اعتراض کننده گان مدعی اند که این موضوع را بار بار با مسوولان امنیتی و اداره های محلی ولایت های مربوطه شریک ساخته اند، اما هیچ توجه برای مرفوع ساختن آن صورت نگرفته است.

از سوی هم نماینده گان مردم در شورای ولایتی هرات نیز از این وضعیت ابراز نگرانی کرده، تاکید دارند که برخورد پولیس شاهراه در این ولایت با راننده گان غیر انسانی است.

کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات در یک صحبت با خبرگزاری کهندژ مسوولان بلند پایه امنیتی را در حل این مشکل ناتوان می خواند.

آقای علیزایی دست داشتن مقام های بلندپایه امنیتی در این اخاذی ها را تایید کرد و افزود که این افراد به دستور مقام های بلندرتبه امنیتی اخاذی می کنند.

درهمین حال، وزارت داخله از بازداشت ۲۰ نیروی پولیس در دو ماه گذشته درپیوند به اخاذی‌ها در بزرگ ‌راه ‌ها خبر می ‌دهد.

سخنگوی وزارت داخله همچنان می‌ گوید که هیأتی برای بررسی مشکلات راننده‌ها در مسیر کندهار – هرات تشکیل شده و به این مشکل فوراً رسیده‌ گی خواهد شد.

این در حالی است که سال گذشته نیز شماری از راننده ها به دلیل اخاذی های پی هم پولیس در این مسیر دست به اعتراض زده و پس از هفت روز اعتراض، شاهراه را بر روی ترافیک باز کردند.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top