اختطاف چهارکارمند موسسه ماین پاکی هلو ترست درهرات

مقامهای امنیتی درهرات میگویند: چهارتن ازکارمندان موسسه ماین پاکی هلوترست توسط افراد مسلح غیر مسئول اختطاف شده اند.گفته میشود: این کارمندان که دوزن ودو مرد میباشند، توسط افراد وابسته به حاجی وزیریکتن ازقوماندان مخالف دولت ازولسوالی زنده جان ربوده شده اند.14d18099-81fa-418b-a572-e320903cd3ef_16x9_600x338

افراد مسلح مخالف دولت امروز چهارتن از کارمندان موسسه ماین پاکی هلوترست را از ساحات ولسوالی زنده جان ولایت هرات اختطاف کرده اند.

جنرال سمیع الله قطره قوماندان امنیه هرات میگوید: این افراد بدون هماهنگی با نیرو های امنیتی به آن منطقه رفته اند.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی نشان میدهد که مخالفان مسلح دولت این افراد را به منطقه کوه دوشاخ انتقال داده اند.

قوماندان امنیه هرات گفت: تلاشهای ارگانهای امنیتی به منظور رهایی این افراد ازقید مخالفان مسلح دولت جریان دارد.

اختطاف کارمندان موسسات در ولایت هرات پدیده نوی نیست، حدود چهارماه قبل نیز نزدیک به شصت کارمند این موسسه ماین پاکی درولسوالی پشتون زرغون هرات اختطاف گردید، که پس ازچندین ساعت دوباره آزاد شدند.

هرچند تلاش نمودیم تا نظر مسئولان موسسه هلوترست را باخود داشته باشیم، اما موفق به اینکار نشدیم.

با آنکه گفته شده است که این کارمندان از سوی افراد حاجی وزیری یکتن از مخالفان مسلح دولت اختطاف شده اند، ولی تاکنون کدام فرد یا گروهی مسوولیت این واقعه را بدوش نگرفته است.

موسسه ماین پاکی هلوترست که هم اکنون چهارکارمند آن “دوزن و دو مرد” در چنگ اختطاف کننده گان قرار دارند بیش از 25 سال است که در افغانستان فعالیت داشته و گفته میشود: در حال حاضر بیش از سه هزار کارمند در این کشور دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top