اختلاف معاون رهبری طالبان با روند مذاکرات صلح در روسیه

این بار طالبان با نشر اعلامیه ای در ولایت هرات از اعضای این گروه خواستند تا در پروسه مذاکرات صلح منافع ملی کشور شان را در نظر گرفته و فریب کشور روسیه را نخورند.

در این اعلامیه که از سوی ملایعقوب عمری معاون رهبری طالبان در اکثریت ولسوالی های هرات پخش شده آمده است که پیشرفت های مذاکرات صلح از سوی طالبان قابل قدر است اما شماری از اعضای این گروه در نشست مسکو روی موضوعاتی صحبت کردند که خلاف ارزشهای تاریخی و منافع ملی افغانستان بوده است.

آقای عمری در این اعلامیه از طالبان خواسته است تا در پروسه مذاکرات صلح، فریب کشور مسکو را نخورده تا گذشته تلخ تاریخ یک بار دیگر تکرار نشود.

با این حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نشر این اعلامیه را از سوی ملایعقوب عمری معاون رهبر طالبان تایید میکند.

او میگوید این اعلامیه چند دستگی طالبان را نشان میدهد.

بنا به اظهارات وی در این اعلامیه طالبان شدیدآ از کسانیکه در کنفرانس مسکو شرکت کرده اند، انتقاد کرده اند و از علاقه مندی شان در آمدن صلح افغانستان سخن گفته اند.

تا به حال چندین بار نماینده گان ایالات متحده آمریکا با نماینده گان طالبان در کشور قطر مذاکره نمودند که این نشستها دست آوردهایی نیز در قبال داشته است.

اما تحلیلگران امور به این باورند که دخالت روسیه در روند پروسه مذاکرات صلح افغانستان صادقانه نبوده و به ضرر این کشور تمام خواهد شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top