ادعای ضد ونقیض در مورد سقوط ولسوالی گلستان فراه

با اینکه مقامهای محلی از حاکمیت مطلق دولت در ولسوالی گلستان فراه صحبت میکنند، اما شماری از مردم آن ولایت خبر از سقوطآن ولسوالی داده ومیگویند: هیچ نیروی دولتی درآن ولسوالی حضور ندارد.عملیات کماندوها

خبرهای رسیده از ولایت فراه حاکی از آن است که ولسوالی گلستان فراه از کنترول دولت خارج و تحت نفوذ طالبان قرار گرفته است.

منابع مردمی میگویند: تمام نیروهای دولتی از ولسوالی گلستان، بیرون آمده اند و مرکز آن ولسوالی نیز، به منطقه چکاو در نزدیکی شهر فراه منتقل گردیده است.

به گفته ی آنان: طالبان برخی از خانه های کارمندان دولتی یا وابسته گان شان را در ولسوالی گلستان به آتش کشیده اند.

از سوی هم شماری از نماینده گان مردم در پارلمان کشور میگویند: در اکثریت ولسوالی های فراه نامنی وجود دارد و فراه را به یک ولایت نا امن نشبیه میکنند.

محمد سرور عثمانی نماینده مردم فراه در پارلمان کشورمیگوید: دولت باید برای امن ساخت شهر و ولسوالی های فراه تلاش جدی نماید.

همچنان سمیع الله صمیم نماینده دیگر مردم فراه در پارلمان کشور میگوید: خبر سقوط ولسوالی گلستان فراه ، برای آنها نیز از سوی مردم رسیده است، اما تا به اکنون صحت دقیق این خبر برای شان معلوم نیست.

درهمین حال محمد آصف ننگ والی ولایت فراه تمامی گفته های مبنی بر سقوط ولسوالی گلستان فراه را رد کرده میگوید:  به خاطر فرسوده شدن، ساختمان ولسوالی گلستان، دفتر آن را به یک مکان دیگری انتقال داده اند.

والی فراه گفت: هیچ خانه ی آتش زده نشده است و دلیل این که ما دفتر ولسوالی را به منطقه ی اسد قلعه آن ولسوالی منتقل داده ایم این است که، اکثریت باشنده گان مرکز آن ولسوالی مهاجرت کردند به شهر یا قریه جات اطراف آن.

محمد آصف ننگ والی فراه: تائید میکند که در برخی از ولسوالی های فراه ناامنی وجود دارد، اما میگوید که نیروهای دولتی توانایی محار ساختن هرگونه تحرک مخالفین را دارند.

گروه طالبان تا به حال دراین مورد ابراز نظری نکرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top