از گرفتن معاش ماهوار تا فعال نشدن ولسوالی های‌تازه تاسیس شیندند هرات

شماری از اعضای شورای ولایتی هرات و فعالان مدنی، تشکیل ولسوالی‌های تازه تاسیس در شیندند را نمایشی می‎خوانند و می‌گویند کارمندانِ که برای این ولسوالی‌ها استخدام شده اند در شهر هرات زندگی می‌کنند و هر ماه معاش می‌گیرند.

بااینکه مقام‌های حکومتی از تکمیل شدن روند تشکیل ولسوالی‌های تازه در شنیدند سخن می‌گویند، اما کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات می‌گوید تاهنوز هیچ یک از ولسوالی‌های تازه تشکیل، فعال نشده است.

او گفت تقسیم ولسوالی شیندند به پنج ولسوالی نمایشی است و هیچ اقدام عملی در این زمینه برداشته نشده است.

سیداشرف سادات فعال مدنی در هرات نیز می‌گوید کارمندانِ که برای این ولسوالی‌ها استخدام شده در شهر هرات زندگی می‌کنند و هر ماه معاش دریافت می‌نمایند.

به گفته‌ای آقای سادات ولسوالی‌های تازه تشکیل این ولایت تاهنوز در کنترول مخالفان‌مسلح دولت است.

اما مسوولان محلی در هرات می‌گویند ساخت و ساز برای فعال شدن ولسوالی‌های تازه تشکیل شده این ولایت جریان دارد و با ختم کار ساختمانی این ولسوالی‌ها، کارمندان ملکی و نظامی در آنجا مستقر خواهند شد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید تمام تشکیلات مورد نیاز این ولسوالی‌ها آماده شده و در زمینه فعال شدن این واحدهای اداری هیچ مشکلی وجود ندارد.

شیندند از جمله بزرگ‌ترین ولسوالی حوزه غرب کشور بشمار می‌رود که باشنده‌گان آن همواره ازناامنی‌ها دراین منطقه شکایت دارند.

حکومت برای کنترول وضعیت این ولسوالی استراتیژیک، ازدوسال بدین‌سو طرح تقسیم آن به پنج ولسوالی را روی دست گرفت، اما تاکنون این طرح به گونه‌ای کامل عملی نشده است.

گزارش: پدرام قاضی‌زاده

ویرایش: ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top