اشتراک هفت خطاط افغان در یک نماشگاه خطاطی در کشور تُرکیه

قرار است برای اولین‌بار جمعی از خطاطان کشور به هم‌کاری دفتر تیکا آژانس انسجام هم‌کاری‌های صدارت عظمای تُرکیه به‌خاطر تبادل افکار و نمایش آثارشان به کشور تُرکیه سفر کنند.

علی‌ارغون چینار رییس دفتر تیکا آژانس انسجام هم‌کاری‌های کشور تُرکیه در ولایت هرات هدف این برنامه را رُشد صنعت خطاطی و بلندبردن سطح علمی خطاطان افغانستان عنوان می‌کند.

او می‌گوید در نمایشگاهی که در کشور تُرکیه برگزار می‌گردد، هشت خطاط از تُرکیه و هفت خطاط از افغانستان اشتراک می‌کنند و در میان خطاطان هر دو کشور تبادل افکار صورت خواهد گرفت.

آقای چینار در ادامه افزود تلاش خواهد کرد تا در آینده برای انجمن خطاطان هرات کارهای موثرِ انجام داده و تاکید نمود که کمک‌ها و مساعدت‌های آنان به انجمن خطاطان به‌خاطر رُشد این صنعت ادامه خواهد داشت.

در همین‌حال نیک‌محمد مستمند غوری رییس انجمن خطاطان هرات از راه‌اندازی این برنامه و حمایت دفتر تیکا ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید چنین سفرها می‌تواند برای آینده کاری‌شان موثر باشد.

او با انتقاد از حکومت گفت در چند سال پسین حکومت افغانستان نه تنها هیچ‌گونه هم‌کاری با خطاطان کشور نداشته، بل این صنعت با ارزش را به باد فراموشی سپرده است.

عبدالجلیل توانا یک‌تن دیگر از اشتراک کننده‌گان در این نمایشگاه می‌گوید قرار است در این برنامه پنج خطاط از هرات و دو تن دیگر از کابل اشتراک کنند.

او افزود که از هر هنرمند سه اثر در نمایشگاه گذاشته خواهد شد و بیشتر آثارشان خط ثلث، کوفی و نستعلیق خواهد بود.

قرار است این برنامه در به تاریخ 12 الی 14 جنوری سال‌جاری میلادی در کشور تُرکیه برگزار گردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top