اعتصاب عمومي درولايت غور دومين روزخودرا با تظاهرات زنان سپري كرد

اعتصاب عمومی وتظاهرات در ولایت غور وارد، دومین روز خود شد.

روز گذشته زنان این ولایت با انجام مظاهره ای به اعتصاب کننده گان پیوستند وهشدار می دهند تاهنگامی که به خواست های شان توجه جدی صورت نگیرد به اعتراض های شان ادامه خواهند داد.

این تظاهر کننده گان خواهان انرژی برق وساختن شاهراه مرکزی کشور هستند.

درهمین حال مسئولان شورای ولایتی غور می گویند: با آنکه دو روز پیهم این ولایت دراعتصاب عمومی بسر میرد اما تاکنون هیچ یک از مسئولان حکومت به آنان تماس نگرفته اند.

مظاهره کننده گان ميگويند: اگر یک خروار چوب هم تا به این ولایت انتقال داده شود چهار برابر ارزشش قيمت آن، کرایه می خواهد.

اما زنان این ولایت با اشتراك درتظاهرات هشدار می دهند که ادامه اعتراض های شان به ولسوالی های غور حتی به پایتخت خواهد رسید.

با آنکه باشنده گان این ولایت دو روز است در اعتصاب کاری بسرميبرند، اما شماری از اعضای شواری ولایتی غور می گویند: که تاکنون  هیچ یک از مسئولان حکومت حتی به آنان تماس هم نگرفته اند .

از طرف دیگر نماینده گان مردم غور در پارلمان میگویند هشت سال است که آوردن برق به ولایت غور و آغازکار جاده مرکزی کشور در برنامه کاری حکومت قرار دارد اما گفته می شود که هنوز هم هزینه مالی برای  عملی شدن این برنامه ها وجود ندارد.

جاده مرکز کشور که به کمربند طلائئ نیز معروف است از ولایت هرات آغاز خواهد شد و باگذر از ولایت های غور، بامیان ، دایکندی ومیدان وردک به کابل وصل می گردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top