اعتصاب کاری تاجران در هرات

تاجران هرات با غیر قانونی خواندن جمع آوری تکس اموال وارداتی توسط شاروالی، سر از فردا اعتصاب کاری واردات خود را آغاز میکنند.

 آنان میگویند این اقدم شاروالی که برگرفته از تصویب اخیر شورای وزیران است؛ نمونه ی بارز فساد اداری میباشد و بیشتر در این رابطه مردم زیانمند میشوند.

این تاجران که صبح امروز برای آغاز اعتصاب کاری خود در اتاق تجارت ولایت هرات جمع شده بودند، جمع آوری فیزیکی پول را توسط ماموران شاروالی بر سر دروازه های شهر را خلاف تمامی قوانین عنوان میکنند.

سیروس علاف معاون اول اتاق تجارت ولایت هرات میگوید، تاجران غرب کشور، به نشان اعتراض تصمیم دارند تا سر از روز سه شنبه (29 حوت) در خروج اموال خود از گمرک اعتصاب کنند و این تا زمان رسیدگی جدی دولت به مشکلشان ادامه خواهد داشت.

 او تصریح میدارد که این اقدام دولت ضرر زیادی را به اقتصاد کشور وارد خواهد آورد.

 در همین حال مسئولان شاروالی هرات میگویند تصمیم جمع آوری مالیات شهری از تاجران در مرکز کشور صورت گرفته و اداره ی شاروالی مجری امور میباشد.

سلیم تره کی شاروال ولایت هرات میگوید که اداره اش حاضر به پاسخگویی تمامی مشکلات تاجران میباشد.

از سویی دیگر مردم ولایت هرات میگویند این گونه اعتصابها تنها برای اقشار مستضعف جامعه مشکل ایجاد میکند و هیچ زیانی به تجار و دولت نخواهد رسید.

 آنان بالارفتن همه روزه ی بهای اجناس را مهمترین نمونه ی بی تفاوتی های دولت و تاجران نسبت به مردم میدانند.

در حالی این نگرانی ها عنوان میشود که ولایت هرات در جریان امسال بالاترین آمار نارضایتیها و اعتراضهای بر گرفته از بیکاری را تجربه کرد.

 چند ماه قبل ده ها کارگر هراتی با تجمع اعتراضی چند روزه در مقابل دفتر والی هرات، نارضایتی خود را از کم کاری و یا بیکاری های اخیر عنوان کردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top