اعدام دو تن از عاملین اختطاف و قتل یک پسر خوردسال در هرات

دو تن از عاملین اختطاف و قتل یک پسر هشت ساله امروز در محبس هرات با حضور داشت هیات بلندرتبه دولت مرکزی اعدام شدند.

KL

این افراد چهار ماه و 25 روز پیش ، علی سینا کودک هشت ساله یک تن از تجار ملی را از داخل شهر هرات اختطاف نموده و بعد از گذشت 36 روز با دریافت مبلغ هنگفتی پول از فامیلش او را به قتل رساندند.

حکم اعدام این افراد دو روز قبل از سوی رئیس جمهور حامد کرزی منظور گردید که سر انجام سمیع و جلیل دو تن از عاملین قضیه امروز ساعت ده صبح در محبس مرکزی هرات به دارآویخته شدند.

یکتن از شاهدان عینی این صحنه میگوید: کسانی که امروز حکم اعدام بر آنها تطبیق شد در ابتدا سرشان با کیسه های سیاه پوشیده شده بود و بعد از آنکه کیسه سیاه رنگ از سرشان برداشته شد از پدر فرد مقتول اظهار پشیمانی نمودند و به جرم خود اعتراف کردند، سپس حکم ریئس جمهور کرزی خوانده شد و توسط جرثقیل هر دوی آنان به دار آویخته شدند.

در همین حال نصیراحمد نوروزی پدر کودک هشت ساله که از سوی این آدم ربایان به قتل رسیده بود گفت ( من امروز احساس آرامش میکنم ، امروز خوشحالم که عدالت به معنای واقعی آن در افغانستان برقرار شد، امروز پیراهن غم را از تن بیرون میکنم.)

وی از حکم اعدام رئیس جمهور کرزی که امروز برعاملین اختطاف و قتل پسرش تطبیق شد اظهار قدردانی نمود.

واقعات اختطاف در هرات یکی از چالشهای عمده امنیتی محسوب میشود.

تا به حال چندین بار تاجران و سرمایه داران ولایت هرات به خاطر ریشه کن شدن واقعات اختطاف از دولت مرکزی خواهان مجازات سنیگن اختطاف گران گردیده بودند.

علمای حوزه غرب کشور نیز از این فیصله ریاست جمهوری کشور استقبال نموده و میگویند که این احکام میتواند در آینده اثرات مثبتی برجای بگذارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top