اعلام حمایت علمای دینی حوزه غرب از نیروهای امنیتی سرتاسر افغانستان

همایش بزرگ علمای دینی بمنظور حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان امروز درولایت هرات برگذار شد، در این همایش که از سوی اداره ی حج و اوقاف راه اندازی شده بود، بیش از صد عالم دینی از ولایات حوزه غرب کشور شرکت کرده بودند و حمایت همه جانبه خود را از نیروهای امنیتی اعلام کردند. عالمان دین تاکید نمودند که افغانستان کشور اسلامی بوده و حراست و پاسداری از آن وجیبه دینی آحاد ملت است. درهمین حال مقامهای امنیتی میگویند: جنگ کنونی در کشور، جنگ افغان های نیست بل توسط  خارجی ها و همسایگان افغانستان بالای این مردم تحمیل شده است.

صدها تن از عالمان دینی درحوزه غرب کشور در ولایت هرات، دور هم جمع آمده و حمایت شان را از نیروهای امنیتی کشور اعلام نمودند.DSC00036

این عالمان دین نیرو های امنیتی را فرزندان شجاع و پاسدار ارزش های اسلامی خواندند و همچنان از روسای حکومت وحدت ملی خواستند تا به نیروهای امنیتی و خانواده های شان توجه جدی تر نماید.

عبدالواحد عاصمی رئیس اداره­ی ارشاد، حج و اوقاف هرات از طرف­های درگیر جنگ در کشور می­خواهند که از خشونت­ها دست بردارند و باید برای حل مشکلات شان سلاح را بر زمین گذاشته و دور میز مذاکره بنشینند.

از سوی دیگر شماری از این عالمان دین می­گویند: اکنون نیروهای امنیتی افغان بدون همکاری نیروهای خارجی از کشور دفاع می­کنند و از دیدگاه دین اسلام هیچ دلیل برای جنگیدن با این نیروها وجود ندارد.

با این حال این علما تاکید می­ورزند که جنگ جاری در کشور جنگ استخباراتی است و هیچ ربطی به اعتقادهای دینی ندارد.

در همین حال مقامهای امنیتی میگویند: علمای دین علاوه بر اینکه نقش سازنده ای در تقویت نیروهای امنیتی دارند می توانند در جامعه هویت سازی کنند و از ارزشهای اسلام در برابر تهاجمات فرهنگی حراست نمایند.

اصیل الدین جامی معاون والی هرات میگوید: حمایت علما روحیه نیروهای امنیتی را تقویت بیشتر بخشیده و انگیزه های آنان را برای تامین امنیت خوبتر و آوردن صلح زنده میکند.

جنرال عبدالمجید روزی قوماندان امنیه هرات نیز میگوید: جنگ در افغانستان سالها قبل خاموش میگردید، اما همسایه های ناجوان افغانستان، همواره تلاش کرده اند، که این جنگ را دامن زده و آتش جنگ را شعله ور نگهدارند.

نیروهای امنیتی کشور اکنون نسبت به هر زمان دیگر بیشتر از سوی شهروندان، علما، سیاستمداران و مقام‌های بلند پایه‌ی کشور پشتیبانی می‌شوند.

درهمین حال کارشناسان امور پشتیبانی‌ مردمی را از نیروهای امنیتی افغان ستایش کرده می‌گویند که اکنون این پشتیبانی روحیه‌ی نیروهای امنیتی را افزایش داده است.

این درحالیست که روز گذشته نیز وکلای نواحی پانزده گانه ی شهرهرات در گردهمایی حمایت شانرا از نیروهای امنیتی اعلام نموده وعده دادند که از این پس نیروهای امنیتی را در تمامی بخش‌ها کمک خواهند کرد و جوانان دیگر را هم برای پیوستن به صف نظامیان افغان تشویق خواهند نمود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top