افتتاح برنامه ی واکسین پولیو درهرات

برنامه ی تطبیق واکسین پولیو در هرات آغاز شد. در این کارزار بیش از 650 هزار کودک زیر پنج سال واکسین خواهند شد. مقامهای محلی میگویند که همه کودکان در سراسر این ولایت حتا در جاها ناآرام واکسین میشوند. در هرات، هیچ کودکی در یکسال گذشته، دچار بیماری پولیو نشده و به گفته مسوولان اداره صحت عامه، این نشان میدهد که کار واکسیناسیون به خوبی پیش رفته است.

محمد آصف رحیمی والی هرات در این روز ابراز امیدواری کرد که ریشه‌ی این بیماری در این ولایت کنده شود. Picture2

هر چند او می‌گوید که از یک‌سال بد ینسو، هیچ کودکی به این بیماری در این ولایت دچار نشده است و حتی در ناآرامترین مناطق هم کارزار واکسین پولیو کودکان انجام شده و مردم در قریه های گوناگون با گروه‌های واکسیناسیون هم‌کاری کردند.

اداره ‌ی صحت عامه اعلام کرده که در این دوره از برنامه ‌ی واکسیناسیون، بیش از 650 هزار کودک در سراسر هرات واکسین خواهند شد.

داکتر دانش مسوول ای پی آی اداره صحت عامه‌ی هرات همچنان می‌گوید که این کارزار سه روزه است، ولی اگر کودکی واکسین نشده بود، خانواده ها زمان دارند تا روز جمعه، به گروه‌های واکسین و یا کلینک ‌های منطقه ی شان مراجعه کنند.

با این‌که در یک دهه‌ ی گذشته، دولت کوشیده تا پولیو را ریشه کن کند، ولی هنوز هم در برخی جاها کودکان دچار این بیماری شدند.

به گفته ی داکتران این بیماری واگیردار و خطرناک است و برای همین، نگرانیِ جدی مقام‌های محلی بر اینست که نکند از دیگر ولایت‌ها بیماری پولیو وارد ولایت هرات شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top