افتتاح دو سردخانه برای حفاظت از محصولات زراعتی در هرات

دوطرح انکشافی سکتور زراعت در ولسوالی گذره هرات روز گذشته بصورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت .

مقامات میگویند این دو پروژه شامل تاسیسات مجهز سردخانه و ساختمان مرکز ترویج ولسوالی گذره میباشد که با هزینه نزدیک به پنجصد هزار دالر امریکایی از بودجه دفتر بازسازی ولایتی PRT ایتالیا ساخته شده است.

این دو مرکز از سوی دوکتور داود شاه صبا والی هرات به بهره برداری سپرده شد.

بشیراحمد احمدی معاون امور زراعتی وسرپرست ریاست زراعت میگوید با افتتاح این سردخانه مشکلات دهقانان ازناحیه نداشتن جای مناسب نگهداری محصولات زراعتی برطرف میشود.

وی افزود که با گشایش این سردخانه، سهولت های زیادی برای باغداران فراهم می شود  و از واردات میوه های خارجی نیز تا حدودی جلوگیری خواهد کرد.

از سوی دیگر باغداران نیز از اعمار این سردخانه ابراز خوشی کرده و می گویند که آن ها با نگهداری میوه ها در این سردخانه، می توانند میوه جات خود را در همۀ فصل ها با قیمت مناسب عرضه کنند.

غلام اکبر باشنده ولسوالی گذره ولایت هرات می گوید:” قبل از این تمامی میوه های خود را باید در یک فصل مشخص به فروش می رساندیم،از طرفی بیش از نیمی از محصولات ما بخاطر نبود سرد خانه خراب می شد اما خوشبختانه حالا امیدواریم که با ساخته شدن این سرد خانه مشکلات ما حل و بتوانیم میوه خود را برای مدت زیادی نگهداری کنیم و سپس در وقت مناسب به بازار عرضه کنیم.”

گفتنی است که نداشتن سردخانه یکی از مهم ترین دشواری هایی است که باغداران کشور در نقاط مختلف کشور از آن شاکی اند.

قابل یاد آوریست ولسوالی گذره مرکزاصلی تولید و پرورش انگورهرات میباشد که بخش اعظمی از انگور مورد نیاز باشنده گان هرات را تامین می نماید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top