افتتاح چندین طرح انکشافی صحی در ولایت هرات

چندین طرح انکشافی صحی در ولایت هرات روز گذشته از سوی سفیر ایتالیا در کابل ، رئیس سازمانی صحی جهان و والی هرات افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

مقامات محلی در هرات میگویند این طرحها شامل مرکز اساسی هرات  آمبولانس ،مرکز تداوی جامع امراض دوره طفولیت ، خریداری و توزیع حدود 50 عراده موترسایکل به واکسیناتوران و ساختمان جدید تداوی امراض تبرکلوز میباشد که به هزینه بیش از 300 هزار دالر آمریکایی کارشان به پایه اکمال رسیده است.

داکتر داوود صبا والی هرات میگوید با افتتاح این پروژه های صحی مشکلات درمانی هزاران تن از باشنده گان هرات مرفوع گردیده است.

وی از کمکهای کشور ایتالیا و سازمان صحی جهان اظهار قدردانی نموده و خواهان راه اندازی پروژه های بیشتر در این ولایت گردید.

در همین حال “لوسیانو سنورودی” سفیر ایتالیا در کابل نیزعلاقه مندی کشورش را به خاطر حمایت از فعالیتهای انجام شده در زمینه انکشاف خدمات صحی در هرات اعلان کرد.

وی افزود تا به حال کشور ایتالیا ده ها میلیون دالر آمریکایی را در جریان سالهای گذشته در هرات به مصرف رسانده و این کمکها ادامه خواهد یافت.

ساختمان هرات آمبولانس به هزینه بالغ بر یکصد هزار دالر آمریکایی ساخته شده که به گفته غلام سعید راشد رئیس صحت عامه هرات بعد از این، خدمات آمبولانسی به باشنده گان شهر و ولسوالیهای هرات به صورت رایگان اراعه خواهد شد .

همزمان با این 48 عراده موترسایکل که به خاطر پیشبرد امور واکسیناتوران با هزینه 20 هزار یورو از بودجه کشور ایتالیا خریداری شده است در اختیار مسولان واکسین قرار گرفت.

مسولان ریاست صحت عامه هرات میگویند در حال حاضر 90 درصد باشنده گان این ولایت به اراعه خدمات صحی دسترسی دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top