افزايش عوايد دهاقين كشت زعفران در ولسوالي پشتون زرغون هرات

مسئولین در ولایت هرات از درآمد  بیش از 30 میلیون افغانی ازبابت فروش  زعفران ولسوالی پشتون زرغون در طی یک سال گذشته خبر میدهند.آنان میگویند: زعفران کاران این ولسوالی توانسته اند با کنار گذاشتن کشت کوکنار این مقدار درآمد حلال  را از 350 جریب زمین زراعتی و از تولید زعفران به دست آورند.

این آمارها در حالی از سوی مسئولین دولتی هرات ارائه میشود که زعفران ولسوالی پشتون زرغون هرات، به عنوان نمونه عالی کشت این گیاه در افغانستان شناخته شده است.

هدايت الله هدايت مدیر زراعت ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات میگوید: در ولسوالی پشتون زرغون هم اکنون بیش از 350 جریب زمین زیر کشت زعفران قرار دارد که تا پایان امسال برنامه هایی در دست است تا این رقم 50 درصد افزایش یابد.

وی میگوید: زعفران کاران پشتون زرغون توانسته اند تا تولیدات خود را هر کیلو حدود 60 هزار افغانی به فروش برسانند.

مسئولان زراعت ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات همچنان میگویند: یگانه مشکل اساسی پیش روی دهقانان، نبود بازار قوی و دوامدار میباشد و این مسئله نگرانی هایی را برای آنان به وجود آورده است.

درهمین حال شماری از کشاورزان ولسوالی پشتون زرغون هرات میخواهند تا دولت بیش از گذشته به تولیدات و صنعت آنان توجه نشان داده و زمینه ی رشد و توسعه ی زراعتی را برایشان فراهم سازد.

گفتنیست اوایل امسال باران ها و سیلابهای شدید در پشتون زرغون نزدیک به 10 تن کشته و زخمی برجای گذاشت و به هزاران جریب زمین زراعتی آسیب وارد نمود.

ولسوالی پشتون زرغون درشرق شهر هرات موقعیت داشته و نزدیک به 100 کیلومتر از مرکز ولایت هرات فاصله دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top