افزایش تلفات و خسارات ناشی از سیلاب در غرب افغانستان

مقامات محلی در غرب افغانستان میگویند آمار تلفات و خسارات ناشی از سیلاب در غرب افغانستان افزایش یافته است.

دست کم 5 تن بر اثر بارنده گی شدید و جاری شدن سیلاب در ولایات هرات و بادغیس هلاک و چهار تن دیگرشان بر اثر وقوع رعد و برق زخمی شدند که وضعیت صحی شان وخیم گزارش شده است.

عبدالحمید مبارز حمیدی رئیس مبارزه با حوادث طبیعی در غرب افغانستان میگوید ولسوالیهای غوریان ، پشتون زرغون، شیندند و ادرسکن در هرات از جمله مناطقی هستند که تلفات جانی و خسارات مالی در این مناطق ببار آمده است.

وی افزود دست کم دو تن از اعضای یک فامیل بر اثر فروریختن سقف یک منزل مسکونی در ولسوالی پشتون زرغون هلاک شدند و چهار تن دیگر براثر برخورد رعد و برق دچار سوخته گی شدند که وضعیت صحی شان وخیم است.

بنا به اظهارات وی در این حادثه طبیعی ده ها راس مواشی و صدها جریب زمینهای زراعتی از بین رفته و بیش از 50 منزل مسکونی نیز تخریب گردیده است.

آقای حمیدی میگوید چندین تیم کمک کننده از سوی ریاست مبارزه با حوادث طبیعی به مناطق آسیب پذیر اعزام شدند .

در همین حال خبرها از ولایت همجوار بادغیس حاکی از آن است که سیلاب تلفات و خسارات هنگفت مالی را در ولسوالی قادس آن ولایت ببار آورده است.

حاجی شراف الدین مجیدی سخنگوی والی بادغیس میگوید دست کم سه تن در جریان سرازیر شدن سیلاب در ولسوالی قادس هلاک شدند و صد ها راس مواشی از بین رفتند.

وی افزود راه های اکثریت قریه های منتهی به مرکز ولسوالی قادس بر اثر سرازیر شدن سیلاب مسدود شده و مشکلات بزرگ ترانسپورتی را برای باشنده گان آن ولسوالی ببار آورده است.

درهمین حال شماری از باشنده گان ولایتهای هرات و بادغیس که از این ناحیه متضرر شدند میگویند تا کنون هیچ کمکی از سوی موسسه های داخلی و خارجی به آنها نشده است.

آنان میگیویند: خانه هایشان را از دست داده و تمامی مواد غذایی شان در جریان سیلاب از بین رفته است.

سیلابها همه ساله در فصل بهار تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی را در غرب افغانستان ببار می آورد و مردم از این ناحیه شدیدا” متضرر میگردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top