افزایش تهدیدها، خبرنگاران را نگران ساخته است

شمار از خبرنگاران و مسوولان نهادهای حامی رسانه‌ها در حوزه‌غرب صبح‌امروز دریک کنفرانس خبری نگرانی‌شان را از افزایش تهدیدها در برابر خبرنگاران بیان داشتند.

این نگرانی‌ها پس از چندین مورد، از جمله برخورد توهین‌آمیز سربازان امنیت با هفت‌تن از خبرنگاران در جریان تهیه گزارش، حمله افرادناشناس به ساختمان اتحادیه ملی ژورنالیستان، نهادبانوان خبرنگار و تلویزیون خورشید در حوزه‌غرب و برخورد توهین‌آمیز سربازان امنیت با یک خبرنگار دیگر، شدت یافت.

عبدالقدیر شاهین مسوول اتحادیه ملی ژورنالیستان در حوزه‌غرب از افزایش تهدیدها در برابر خبرنگاران سخت نگران است و می‌گوید که حکومت باید در این مورد توجه لازم را داشته باشد.

وی افزود خبرنگاران هم‌واره مورد توهین و تحقیر قرار گرفته اما هیچ یک از قضایا از سوی نهادهای امنیتی و عدلی و قضایی پی‌گیری نشده است.

ولی محمد حدید عضو هیات رییسه مرکز حمایت از خبرنگاران نیز از افزایش تهدیدها نگران است و می‌گوید تمام حرف‌های مقام‌ها به‌خاطر حمایت از خبرنگاران و تامین امنیت آنان فقط روی کاغذ است.

نقیبه بارکزی مسوول نهادبانوان خبرنگار در حوزه‌غرب نیز از وارد شدن افرادناشناس به ساختمان نهاد آنان و سرقت وسایل تخنیکی، به شدت نگران است و از مقام‌های امنیتی می‌خواهد تا این قضیه را به‌صورت جدی پی‌گیری کنند.

از سوی‌هم همایون نظری مسوول کمیته مصونیت خبرنگاران در حوزه‌غرب با انتقاد از عمل‌کرد حکومت در برابر خبرنگاران می‌گوید هر گاه حکومت برای خبرنگاران وعده داده فقط در حد یک شعار باقی مانده است.

او گفت این تهدیدها و افزایش آن کار خبرنگاری را دشوار ساخته و آزادی بیان که اساس آن در یک دهه‌ای گذشته ریخته شده، زیر سوال بُرده است.

در همین‌حال محمدایوب انصاری فرمانده پولیس هرات که در این کنفرانس شرکت کرده بود از حمایت‌های پولیس در برابر خبرنگاران سخن می‌زند و می‌گوید که در مورد حمله به ساختمان چندین نهاد حامی خبرنگاران، آمر اسختبارات حوزه مربوط را به دلیل غفلت وظیفوی از وظیفه سبک‌دوش کرده است.

او گفت نیروهای امنیتی متعهد هستند تا امنیت خبرنگاران را تامین کنند.

قابل ذکر است که جمعه شب افراد ناشناس وارد ساختمان چندین نهاد حامی خبرنگاران شده و وسایل تخنیکی آنان را پس از سرقت، قسمتِ از دفتر را تخریب کردند.

کانال تلگرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top