افزایش میزان علاقه مندی خانمها جهت اشتغال زایی در ادارات دولتی هرات

دور نخست كمپاين آگاهي دهي يك روزه براي زنان متقاضي درامتحان كانكور كميسيون اصلاحات اداري، جهت راه يابي  زنان به ادارات دولتي در هرات آغاز شد.

اين برنامه آگاهي دهي از سوي اداره انكشاف ايالات متحده آمريكا با همكاري رياست امور زنان ولايت هرات و اداره كميسيون اصلاحات اداري حوزه غرب، براي 80 تن از فارغان فاكولته هاي پوهنتون هرات و ديگر زنان شاغل در ارگان هاي دولتي و غير دولتي بر گذار شده است.

پيمانه حميد، مسؤل دفتر تقويت نقش زنان، در اداره انكشافی ايالات متحده آمريكا، هدف از بر گذاري اين برنامه را، تسهيل نمودن زمينه استخدام زنان در ادارات دولتي و هم چنان رشد استعداد هاي زنان و باورمندي اين قشر از حقوق داده شده شان عنوان کرد.

وی افزود حدود 80 تن از خانم هاي فارغ التحصيل شده از فاكولته هاي پوهنتون هرات جهت بدست اوردن معلومات  از نحوه بر گذاري امتحان كميسيون اصلاحات اداري  به منظور راه يابي به دفاتر دولتي  در امتحان حضور داشتند.

به باور وي، يكي از عمده ترين چالش های فرا روي زنان، حاکم بودن روابط بر ضوابط  و عدم فرهنگ تحمل پذیری خانمها از سوی مردان میباشد.

این در حالیست که حدود هشتاد در صد از كارمندان رياست امور زنان هرات را خانم ها تشكيل مي دهند كه اكثريت شان از طريق امتحان اداره اصلاحات اداري، به اين ارگان معرفي گردیدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top