انتقال اجساد 9 افغان تیرباران شده به دروازه قنسولگری کشور ایران از سوی مظاهره کننده گان در هرات

ده ها تن از باشنده گان مرزی هرات اجساد 9 تن از کسانی که چندی قبل توسط سربازان مرزی ایران تیر باران شده بودند، در مقابل ساختمان کنسولگری کشور ایران در هرات آورده و دست به تظاهرات زدند.

2

13 تن از باشنده گان ولسوالی کهسان هرات حدودا” هشت ماه قبل زمانی که قصد داخل شدن به کشور ایران داشتند توسط سربازان مرزی آن کشور مورد تیرباران قرار گرفتند و به قتل رسیدند.

در پی بروز این حادثه باشنده گان مرزی هرات به خاطر بازپس گیری اجساد اقاربشان چندین بار دست به تظاهرات زدند اما  دولت ایران در عرصه تسلیم دهی جنازه های آنان به دولت افغانستان اقدام جدی ننمود.

شماری از معترضان میگویند که ایرانی ها  به آنان هشدار داده بودند در صورتیکه این موضوع را رسانه ای کنند اجساد را به آنان تحویل نخواهد داد و این موضوع باعث شد تا آنان بعد از گرفتن اجساد اقاربشان امروز در مقابل دروازه قنسولگری کشور ایران دست به تظاهرات بزنند.

تظاهرات کنندگان در حالیکه شعارهای ضد ایرانی سر میدادند از سازمان ملل و مجامع حقوقی خواستند تا به قضیه تیرباران این افراد رسیدگی کنند.

این در حالیست که مقامات  محلی هرات وعده پیگیری این موضوع را از مجاری دپلوماتیک با ایران داده است.

از طرف دیگر آقای میراسکندری مسوول بخش فرهنگی ایران در هرات در صحبت با رسانه ها گفته که « ما حق قانونی داریم تا از مرزهای خود دفاع کنیم، ما روزانه 1000 ویزا برای افغان ها می دهیم تا از راه قانونی وارد خاک ایران شوند».

وی در مورد دلیل کشته شدن این فراد توسط ایرانی ها چیزی نگفت، اما گفت که کشورش هزاران کشته برای حفاظت از مرزهای خود داده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top