انتقال مسولیتهای امنیتی در دوازده ولسوالی هرات

مسئولیت های امنیتی دوازده ولسوالی هرات ، امروز رسما در مقر قوماندانی قول اردوی 207 ظفر به نیروهای امنیتی افغان سپرده شد.

هرات با ایران مرز مشترک دارد و از جمله ولایات بزرگ و کلیدی افغانستان محسوب می شود.

انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان در هرات، محدود به 12 ولسوالی بوده و نیروهای ناتو کماکان در سه ولسوالی شیندند ، اوبه و چشت حضور خواهند داشت.

اشرف غنی احمدزی، رئیس کمیسیون ویژه انتقال مسئولیت های امنیتی که برای شرکت در مراسم رسمی انتقال به هرات آمده ، گفته است که قرار است تا سال 2014 که روند انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان تکمیل شود جامعه جهانی در زمینه بلند بردن ظرفیت نیروهای امنیتی ،این کشور را همکاری کند.

وی همچنان گفت تا اخیر پروسه انتقال مسولیتهای امنیتی مبلغ بیست میلیارد دلار از سوی جامعه جهانی برای تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان مصرف میشود.

آقای احمدزی گفت که از این پول، حدود یک میلیارد دلار آن به ظرفیت سازی درچوکات نیروهای امنیتی هرات مصرف خواهد شد.

مبارزه با فساد اداری ، جلوگیری از مداخلات سیاسی و تاکید بر وحدت ملی در چوکات قوای امنیتی افغان از جمله سایر مطالبی است که رئیس کمیسیون انتقال مسولیتهای امنیتی به آن اشاره کرد.

در همین حال مقامات محلی هرات از نیروهای خارجی خواسته اند تا همکاری خود را با مقامات این ولایت برای “قطع مداخلات بیرونی” و تطبیق پروژه های بازسازی ادامه دهند.

اصیل الدین جامی سرپرست مقام ولایت هرات با اشاره به تعمیر نیمه کاره ریاست پوهنتون هرات و سایر پروژه های عام المنفعه از دولت مرکزی و جامعه جهانی خواست تا در این عرصه توجه جدی نمایند.

وی افزود در حال حاضر امنیت در 12 ولسوالی که امروز انتقال مسولیتهای امنیتی در آن صورت گرفت تأمین بوده و نیروهای امنیتی افغان آماده هستند تا به صورت جدی از این مناطق حفاظت نمایند.

قوماندانی ناتو در غرب افغانستان بدست سربازان ایتالیایی است، ایتالیا در هرات حدودا” چهار هزار سرباز دارد.

 

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top