اهداف سفر وزیر امور خارجه کشور به ولایت هرات

داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه افغانستان در سفر به ولایت هرات با مقامات محلی ، نماینده گان مردم و محصلین پوهنتون هرات دیدن کرد و در رابطه با سیاست خارجی کشورش و مسائل بین المللی مرتبط به افغانستان صحبت نمود.

این اولین سفر داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه افغانستان بعد از تقرریش دراین پست به ولایت هرات است.

آقای رسول روز گذشته و ارد هرات شد و امروز در یک نشست خبری هدف از سفرش را به این ولایت دیدار و ملاقات با مقامات محلی ، نماینده گان مردم ، محصلین پوهنتون و بررسی مشکلات موجود در هرات عنوان کرد .

وزیر امور خارجه کشور در جریان کنفرانس مطبوعاتی در قلعه اختیارالدین ( ارگ ) هرات از تاسیس دفتر نمایندگی طالبان در قطر با هدف کمک به برقراری صلح در کشورش حمایت کرد.

وی افزود این دفتر به معنای مرکز نماینده گی سایسی طالبان نیست بلکه مکانی برای ملاقات با آنان میباشد مشروط بر این که مخالفین دولت با گروه القاعده ارتباط نداشته و قانون اساسی افغانستان را بپذیرند.

آقای رسول همچنان در مورد عملیاتهای شبانه نیروهای خارجی در کشور گفت، دولت افغانستان همیشه بر عملیاتهای مشترک میان نیروهای افغان وبین المللی تاکید داشته و روی این مسئله غور میکند.

وی همچنان نتیجه برگزاری کنفرانسهای” دوم بن ” و استانبول را مثبت ارزیابی کرد و مدعی شد که نتیجه آن بر آینده افغانستان تأثیر مثبت خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشور درحاشیه این سفر که اولین دور از سفر های ولایتی وی عنوان شده است امروز از اماکن تاریخی هرات دیدن نمود و در مراسم غرص نهال در منطقه پارک ایکو اشتراک کرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top