ایجاد شغل برای 900 مخالف پیوسته به دولت در بادغیس

قرار است تا پایان امسال برای 900 تن از مخالفین دولت که در ولایت بادغیس به روند صلح پیوسته اند، زمینه ی کار و فعالیت سالم فراهم شود.

مسئولین شورای عالی صلح در این ولایت میگویند در حال حاضر در مناطق مسکونیه طالبان پیوسته به دولت، چندین پروژه ی انکشافی در حال اجرا است که این خود تاثیرات مثبتی را برای زندگی این افراد در پی داشته است.

گفته شده با عملی شدن این برنامه ها به تعداد افراد پیوسته به دولت افزوده خواهد شد، که این میتواند در تامین امنیت ولایت بادغیس تاثیرگذار باشد.

محمداکبر هوتک مسئول اداره دارالانشاء شورای عالی صلح ولایت بادغیس میگوید قرار است در طی سال جاری 4 پروژه انکشافی در ولسوالی های بالامرغاب، قادس و مقر ولایت بادغیس با سعی و تلاش شورای عالی صلح در مناطق مسکونی افراد پیوسته به دولت اجرایی شود.

او میگوید در حال حاضر در بخش انکشاف جنگل پسته بادغیس 500 تن از افرادی که تا کنون به دولت پیوسته اند؛ مشغول به فعالیت میباشند.

به گفته هوتک با عملی شدن این برنامه ها و ایجاد شغل مناسب برای افراد پیوسته به برنامه صلح، اعتماد عمیقی میان دولت و این افراد به وجود خواهد آمد و این زمینه آشتی ملی را بیشتر فراهم میکند.

این تلاشها در حالی صورت میگیرد که عمده ترین خواسته افراد مخالف دولت برای آمدن به روند صلح، تامین امنیت جانی و ایجاد شغل مناسب میباشد.

از آغاز روند صلح در ولایت بادغیس بیش از 1400 تن از مخالفین دولت همراه با سلاح و مهمات دست داشته خود به دولت پیوسته اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top