ایجاد قطعه‏ ای امن‏ عامه برای تامین بهتر امنیت ولایت‏ های حوزه‏ غرب افغانستان

مرکزیت این کندک نو تشکیل پولیس که با امکانات و تجهیزات مدرن مجهز می‏باشند، در هرات است و اخیراٌ در راستای ایجاد ایست های بازرسی و عملیات‏ های تصفیوی نقش تاثیرگذاری داشته اند.

با آنکه در این اواخر حملات طالبان‎ مسلح در ولایت ‎های زون‎ غرب افزایش یافته، اما با آن‎ هم نیروهای امنیتی توانسته اند، که از سقوط مناطق به ‎دست این گروه جلوگیری نمایند و حملات آن ‎ها را به عقب بزنند.

اسدالله حسنی فرمانده عمومی کندک 05 پولیس امن‎ عامه در هرات می‎گوید به همین منظور به تازه‎ گی قطعه حمایتی آنان تشکیل شده، تا در امر تامین امنیت بهتر باشنده‎ گان حوزه‎ غرب در کنار دیگر نیروهای امنیتی هم‎ کار باشند.

او گفت این نیروهای آماده ‎گی کامل دارند تا در تمام نقاط مختلف حوزه‎ غرب کشور در کنار دیگر نظامیان افغان در جنگ با هراس افگنان شرکت نمایند.

از سوی هم شماری از باشنده ‎گان هرات عمل‎ کرد این قطعه را در تامین امنیت شهر و ولسوالی‎ ها مثبت ارزیابی می‎کنند.

Nazer Ayoubi

سربازان کندک 05 امن‎ عامه در حال تلاشی

آنان تاکید دارند، در حالی ‎که این روزها مخالفان ‎مسلح دولت در تلاش مختل ساختن امنیت در ولایت ‎های زون ‎غرب هستند، اما نیروهای امنیتی در این حوزه برای جلوگیری از حملات‎ شان تلاش نموده و جلو فعالیت‎ های تخریب کارانه‎ ای ‎شان را گرفته اند.

با این‎ حال شماری از فرمانده‌ هان قطعه 05 انصار در هرات می‌گویند، آنها نقش حمایتی از پولیس را دارند.

آنان تاکید دارند که افراز ایست های بازرسی و اشتراک در عملیات ‎های تصفیوی از وظایف اصلی این قطعه نو تشکیل پولیس می‎باشد و آن‎ ها توانسته‎ اند در جریان یک‌ ماه اخیر دست‌ آوردهای خوبی را در راستای تامین امنیت کمایی کنند.

کندک 05 امن‎ عامه با آنکه شش‎ ماه از آغاز فعالیت آن می‎گذرد اما بیشترین عملیات ‎ها را در این مدت کوتاه انجام داده است و به عنوان بازوی توانای نیروهای نظامی افغان در بیشتر عملیات‎ ها عنوان می‎گردد.

به باور برخی از آگاهان امور نظامی کشور، نیروهای سه ‎گانه امنیتی سپری برای تامین امنیت جهان هستند؛ زیرا در حال حاضر اکثریت نیروهای خارجی که برای مبارزه با هراس‎ افکنی که وارد افغانستان شده بودند، دوباره به کشورهای ‎شان باز گشته‏ اند؛ اما این نیروهای افغان هستنند که به تنهایی توانسته اند از گذشته‎ ها موفق‎ تر بدرخشند.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی‎ زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top