بازداشت سه تن از طراحان حملات انفجاری روز چهارشنبه در هرات

سه تن از عاملین اصلی انفجار روز چهارشنبه در شهر هرات از سوی پولیس دستگیر شدند.مقامات امنیتی در هرات میگویند: این افراد باشنده گان کمپ مسلخ هرات میباشند که در جریان تحقیقات به جرم خود اعتراف نمودند.

در انفجار روز چهارشنبه در منطقه مهاجرنشین مسلخ هرات هفت سرباز قطعه واکنش سریع قوماندانی امنیه هرات زخمی شدند که وضعیت صحی یکتن از آنها وخیم است.

عبدالحمید حمیدی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در پی وقوع این حادثه سربازان پولیس ملی در جریان یک عملیات تجسسی توانستند سه تن از عاملین قضیه را بازداشت نمایند.

وی افزود :افراد بازداشت شده هر یک عبدالولی باشنده اصلی ولسوالی غورماچ فاریاب , عبدالله باشنده اصلی ولسوالی بالامرغاب بادغیس و سید دستگیر باشنده اصلی ولسوالی ژیری قندهار میباشند که در حال حاضر در منطقه کمپ مسلخ هرات زندگی مینمودند.

بنا به اظهارات وی: این افراد در جریان تحقیقات اعتراف نمودند که یک عراده بایسکل مملو از مواد منفجره را در مقابل یک موتر رنجر پولیس انفجار دادند که در نتیجه  هفت تن از سربازان پولیس ملی را مجروح نمودند

آمر امنیت قوماندانی امنیه هرات میگوید :این افراد به اساس هدایت استخبارات کشورهای منطقه این حمله تروریستی را سازماندهی کرده بودند.

وی همچنان گفت: کشورهای منطقه در آستانه تکمیل شدن روند انتقال مسولیتهای امنیتی کوشش میکنند تا توانمندی نیروهای امنیتی افغان را در عرصه تامین امنیت ضعیف جلوه دهند.

این مقام بلند رتبه امنیتی هرات همچنان گفت: تلاش میکنند تا با قوی نمودن شعبات استخباراتی پولیس از وقوع این گونه حملات در آینده جلوگیری نمایند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top