بازداشت سه تن از کارمندان مدیریت محبس هرات به اتهام دست داشتن در فرار یک زندانی طالب

در پی فرار یکتن از مخالفین دولت از زندان هرات مسولان سارنوالی نظامی این ولایت سه تن از کارمندان این زندان را به اتهام دست داشتن در این قضیه بازداشت نمودند.

یک زندانی مخالف دولت در زندان هرات که به بیست سال حبس محکوم شده بود چند روز قبل به دلایل نامعلومی از زندان فرار کرد.

 وی قاری غلام رسول یکی از قوماندانان طالبان در ولسوالی غوریان هرات میباشد که به اتهام زخمی نمودن سه تن از سربازان پولیس سرحدی بازداشت شده بود.

مسوولان ریاست څارنوالی استیناف ولایت هرات می گویند، این فرد به بیست سال زندان محکوم شده بود که سه سال آن را در زندان سپری کرده بود.

جنرال عبدالقدیر رئیس سارنوالی نظامی ولایت هرات میگوید در پی وقوع این حادثه سه تن از کارمندان مدیریت محبس هرات به اتهام دست داشتن در این قضیه بازداشت شدند که تحقیقات از نزدشان جریان دارد.

وی افزود بررسی ریاست سارنوالی نظامی بالای دوسیه های چند تن دیگر از کارمندان محبس که مظنون هستند نیز جریان دارد.

رئیس سارنوالی نظامی از ارائه جزئیات بیشتر خوداری کرد و گفت که نتیجه بعد از ختم تحقیقات به رسانه ها داده خواهد شد.

در همین مورد تلاش کردم تا جزئیات این قضیه را از جنرال عبدالمجید صادقی مدیر محبس هرات دریافت کنم ولی این تلاش ها نتیجه در برنداشت.

قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان گفته که قاری غلام رسول با استفاده از تکتیک های مختلف از زندان هرات فرار کرده و هم اکنون در صفوف طالبان قرار دارد.

با این که ادعاهای مبنی بر انجام یک معامله در قسمت رهایی این زندانی طالب و جود دارد اما مسولان سارنوالی نظامی هرات میگویند پاسخ این پرسش بعد از ختم تحقیقات روشن خواهد شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top