بازداشت چهار تبعه پاکستانی به اتهام فعالیت غیر قانونی در ولایت فراه

مقامات پولیس در ولایت فراه میگویند چهار تبعه پاکستانی که به صورت غیر قانونی در آن ولایت فعالیت داشتند صبح امروز از سوی سربازان پولیس دستگیر شدند.

جنرال توریالی عبدیانی سرپرست قوماندانی امنیه ولایت فراه میگوید این چهارتبعه پاکستانی زمانی از سوی پولیس فراه بازداشت شدند که قصد فیلمبرداری از تاسیسات دولتی در ولسوالی بالابلوک آن ولایت را داشتند.

وی افزود از نزد این افراد دو پایه دوربین فیلمبرداری و عکس برداری به دست آمده است.

آقای عبدیانی میگوید تا کنون مشخص نشده که این افراد برای کدام اداره کار میکنند اما گفت که نتیجه بعد از ختم تحقیقات روشن خواهد شد.

تا به حال چندین بار اتباع کشورهای خارجی ( ایران و پاکستان ) از سوی نیروهای امنیتی در ولایات غربی افغانستان به خصوص هرات و فراه از سوی سربازان پولیس دستگیر شدند.

چند ماه قبل نیز دو تن از سربازان ایرانی که مجهز با امکانات فیلمبرداری بودند از مناطق مزری هرات از سوی سربازان پولیس سرحدی دستگیر شدند.

اما خود این سربازان در صحبت با رسانه ها گفته بودند که آنان به صورت اشتباهی وارد خاک افغانستان شده و هدف دیگر نداشتند.

در همین حال کارشناسان مسائل سیاسی در هرات به این باورند که اغلبا” کشورهای ایران و پاکستان بخاطر جمع آوری برخی اطلاعات محرم، اقدام به چنین کارهایی در افغانستان مینمایند.

اما مقامات امنیتی در غرب افغانستان میگویند نیروهای امنیتی افغان اجازه هیچ نوع فعالیت غیر قانونی اتباع کشورهای خارجی را در خاک این کشور نداده و با آنان برخورد قانونی خواهند نمود.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top