طالبان یکتن از کارمندان فعال دفتر (J.S.S.P) را در هرات تهدید به مرگ نمودند

در پی سوزاندن چندین جلد از نسخه های قرآن کریم که از سوی سربازان آمریکایی در پایگاه نظامی بگرام در مرکز کشور صورت گرفت یکتن از کارمندان فعال دفتر J.S.S.P  یا پروگرام حمایه از سکتور عدلی کشور در ولایت هرات از سوی طالبان مسلح تهدید به مرگ شد.

رامین کریمی که از چند سال به این سو در این موسسه امریکایی در هرات کار میکند میگوید تهدید وی از سوی طالبان در پی سوزاندن چندین جلد قرآن کریم که از سوی سربازان آمریکایی در پایگاه نظامی بگرام در مرکز کشور صورت گرفت آغاز شده است.

آقای کریمی میگوید طالبان او را در روز ششم حوت سال 1390 هجری شمسی ذریعه مکتوب تهدید نموده  و در روزهای 21 و 22 حوت ذریعه تلفون حکم مرگ وی را صادر نمودند.

او میگوید به دلیل سابقه کاری ام در چندین موسسه خارجی به خصوص دفتر J.S.S.P یا پروگرام حمایه سکتور عدلی کشور که از سوی وزارت خارجه آمریکا حمایت میشود, طالبان تصمیم قتل وی را گرفتند.

رامین کریمی همچنان گفت با این که مدیریت مبارزه با جرایم جنایی قوماندانی امنیه هرات و ارگانهای عدلی و قضایی این ولایت را در جریان گذاشته ام اما تا به حال از سوی این ارگانها اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی هشدار میدهد در صورتیکه امنیت او و اعضای خانواده اش تامین نگردد طالبان مطابق به فیصله شورای محلی شان, آنان را خواهند کشت.

گفتنیست رامین کریمی از سال 2002 تا کنون در چندین موسسه خارجی در ولایت هرات ایفای وظیفه نموده و تا کنون چندین بار از سوی مقامات و مسولین این نهادها مورد تقدیر قرار گرفته است.

سربازان آمریکایی در روز3 حوت سال جاری چندین جلد قرآن کریم را در پایگاه نظامی بگرام در مرکز کشور به آتش کشیدند که این خود تظاهرات گسترده مردمی را در ولایتهای مختلف کشور در قبال داشت.

در پی بروز این حادثه یک سربازآمریکایی نیزدرولایت قندهار17 تن ازغیرنظامیان را به ضرب گلوله به قتل رساند که درنتیجه این رویداد به کشته شدن ده ها تن از افراد ملکی و چندین تن از نظامیان خارجی در جریان تظاهرات های مختلف درنقاط مختلف کشورمنجرگردید، ازطرف دیگرگروه طالبان درافغانستان به انتشارشب نامه دراکثریت ولسوالی های شهرهای بزرگ کشور بر علیه نیروهای خارجی و کسانی که در موسسات آمریکایی ایفای وظیفه مینمایند اعلان جهاد نمودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top