بازداشت 5 تن از آدم ربایان و اکمال کننده گان گروه های اختطاف کننده در هرات

کارمندان ریاست امنیت ملی هرات پنج تن را به اتهام واقعات اختطاف  و اکمال گروه های آدم ربا در این ولایت بازداشت نمودند.

محی الدین نوری سخنگوی والی هرات امروز در یک نشست خبری در ریاست امنیت ملی هرات گفت که دو تن از این افراد قصد داشتند پسر خوردسال یکتن از تجار ملی را از شهر هرات اختطاف نمایند که قبل از انجام این عمل از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی شناسایی و گرفتار شدند.

وی افزود افراد بازداشت شده ولی جان و مجید نام دارند که بررسی از نزدشان آغاز شده است.

بنا به اظهارات وی یکتن دیگر از افراد گرفتار شده عبیدالله نام دارد که چندی قبل یکتن از باشنده گان ولسوالی ادرسکن هرات را اختطاف و در بدل رهایی وی پول مطالبه نموده بود.

گفته میشود این فرد نیز به اساس راپورهای کشفی از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی گرفتار شد.

همچنان دو تن دیگر که فیض محمد و حسام الدین نامیده میشوند به اتهام اکمال گروپهای اختطافگر و تروریست با دو میل سلاح کلاشینکوف، یک میل تفنگچه و دو عراده موتر که از آن در واقعات اخطاف استفاده به عمل می آمد گرفتار شدند.

این در حالیست که  داکتر ظاهر فیض زاده رئیس شورای ولایتی هرات روز گذشته وضعیت امنیتی هرات را به دلیل افزایش موارد ادم ربایی وخیم گزارش داد و از مسولان دولتی خواهان توجه جدی در قسمت بازداشت عاملین قضیه گردید.

اما محی الدین نوری سخنگوی والی هرات امروز در جریان  کنفرانس مطبوعاتی گفت که وضعیت امنیتی در جریان سال جاری بهبود یافته و واقعات اختطاف نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است.

آقای نوری میگوید: اختطاف دو تن از شهروندان هرات، بیانگر نا امن بودن هرات نبوده بلکه این واقعات در اکثریت کشورهای انکشاف یافته نیز صورت میگیرد.

تحلیل گران میگویند واقعات آدم ربایی در ولایت هرات روی مسائل سیاسی و اقتصادی صورت میگیرد.

به باور آنها کسانی هستند که با انجام این عمل قصد بدنام ساختن مقامات محلی این ولایت را دارند .

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top