باشندگان هرات با اعتراض کنندگان غور هم‌صدا شدند

شماری از شهروندان هرات، استادان دانشگاه صبح‌امروز به حمایت از اعتراض باشندگان ولایت غور در مقابل دروازه‌ای ساختمان اداری ولایت هرات دست به اعتراض زدند.

اعتراض کننده‌گان از حکومت می‌خواهند تا صدای عدالت‌خواهی غوری‌ها را خفه نکرده و به خواست مشروع آنان توجه جدی نماید.

یک‌تن از اعتراض کننده‌گان می‌گوید که در سیزده سال گذشته هیچ توجه به ولایت غور نشده و از نظر انکشافی این ولایت تا اکنون به حد یک ولسوالی کوچک دیگر ولایت‌ها انکشاف نکرده است.

او می‌گوید غوری‌ها خواست مشروع‌شان که همانا داشتن سرک و برق است مطرح کرده اند و حکومت باید در این قسمت تلاش جدی نماید.

از سوی‌هم کرام‌الدین رضازاده نماینده مردم غور در مجلس نمایندگان از بی‌مهری‌های حکومت مرکزی نسبت به این ولایت سخن می‌زند و می‌‎گوید که رهبران حکومت وحدت ملی نسبت به ولایت غور و مردم‌اش تعصب دارند.

او گفت پنج روز است که غوری‌ها صدای عدالت‌خواهی خویش را بالا کرده اند اما تا اکنون هیچ حرکتِ از سوی حکومت مرکزی در مقابل صدای عدالت‌خواهی صورت نگرفته است.

وی تاکید نمود هر چند که با تلاش‌های پی‌هم قرار شده در بودجه سال مالی 1397 تنها هزینه‌ای دیزان سرک هرات – غور و غور – کابل گنجانیده شود اما تا اکنون این موضوع از سوی رییس جمهوری کشور تایید نشده است.

باشندگان غور از روز جمعه به این سو به دلیل بی‌توجهی دولت نسبت به این ولایت، خیمه تحصن به پا کرده و خواست اصلی‌‎شان انکشاف متوازن و هم‌چنان سرک و برق می‌باشد.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

هُشدار باشندگان غور: این ولایت را از بدنه‌ای افغانستان جدا خواهیم کرد

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top