باطل اعلام شدن یکصد هزار رای در ولایت هرات

یکصد هزار برگه رای دهی در ولایت هرات از سوی کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی باطل اعلام شد.fff

مسولان کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در ولایت هرات میگویند این برگه های رای دهی به اساس شکایات و اسناد موجود مبنی بر تقلب، باطل اعلام شده اند.

عبدالله شیرزی رئیس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در هرات میگوید مجموع یکصد هزار آرای باطل شده مربوط به کاندیدان پیشتاز هر یک داکتر عبدالله، داکتراشرف غنی ، داکتر زلمی رسول و استاد سیاف میباشد.

وی افزود این آرا مربوط به 28 سایت و 150 صندوق رای دهی میشود که از سوی کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در هرات باطل شده است.

شیرزی میگوید دوسیه های چندین تن از کسانی که در این تقلبات دست داشتند تحت بررسی آنها قرار دارد.

بنا به اظهارات وی یکتن از این افراد که در تقلب دست داشته است ولسوال فارسی ولایت هرات میباشد.

در همین حال قاضی عبدالرزاق نجرابی یکتن از اعضای کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی باطل اعلام کردن 100 هزار رای مردم هرات را غیرقانونی عنوان کرد و گفت که این تصمیم یک اقدام عجولانه بوده است.

او میگوید این تصمیم بدون تحقیق درست صورت گرفته و باطل کردن آرای پاک مردم یک خیانت ملی است.

از طرف دیگر عبدالناصر خاضع مسول ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله در هرات میگوید افراد و اشخاصی که در کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی ایفای وظیفه مینمایند به نفع یک کاندید مشخص کار میکنند.

وی افزود باطل اعلان کردن یکصد هزار رای مردم هرات یک کار نادرست بوده و این تصمیم خودسرانه و بدون حضور داشت رسانه ها و نماینده گان مردم و جامعه مدنی صورت گرفته است.

اما مسئولان کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی در هرات میگویند: بررسی های آنها بصورت دقیق بالای شکایتهای درج شده جریان دارد، وآنها تلاش میکنند تا به صداقت وبیطرفی به تمامی شکایت ها بصورت عادلانه رسیده گی نمایند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top