برای اولین بار نمایشگاه تعاملی فرهنگ و ارتباطات در هرات برگذار گردید

برای نخستین بار درافغانستان، نمایشگاه دایمی وسایل ارتباط جمعی در ولایت هرات برگذار گردید. آثار این نمایشگاه به کمک فرهنگ سرای دوربین جمع آوری گردیده که از بدو تاسیس رسانه و ارتباطات تا عصر امروزی را در طول تاریخ معرفی میکند، و توسط اداره اطلاعات و فرهنگ هرات و موسسه هلپ جرمنی از سوی هم مسئولان فرهنگی و خبرنگاران از برگذاری این نمایشگاه استقبال نموده میگویند: این نمایشگاه میتوانید یک مرکز تحقیقی و در مورد پیدایش رسانه ها و تاریخ آن برای محقیق باشد.

مسئولان فرهنگ سرای دوربین میگویند: این نمایشگاه که تحت نام نمایشگاه تعاملی فرهنگ و ارتباطات میباشد، به منظور معرفی رشد و تکامل فرهنگ ارتباطات و استفاده از وسایل ارتباط جمعی در قلعه اختیارالدین”ارگ” ولایت هرات بصورت دایمی راه اندازی گردیده است.DSC09502

نوراحمد کریمی مسئول فرهنگ سرای دوربین و گرد آورنده ی آثار این نمایشگاه گفت: دراین نمایشگاه بیشتر از 210 قلم وسیله انتقال اطلاعات وارتباط جمعی در آن به نمایش گذاشته شده است که برخی از آن بیشتر از صد سال قدامت تاریخی دارد.

درهمین حال مسوولان محلی در ولایت هرات ضمن استقبال از برگذاری این نمایشگاه میگویند: این نمایشگاه یک مکان پژوهشی تحقیقی برای دانش پژوهان رشته ی ژورنالیزم، ارتباطات و تاریخ میباشد.

والی هرات و رئیس اداره اطلاعات وفرهنگ هرات ابراز امید میکنند، که در آینده، این نمایشگاه بصورت گسترده تر با وسایل وامکانات بیشتر غنی تر گردد.

درهمین حال شماری ازخبرنگاران و مسئولان نهاد های رسانه ی برگذاری این نمایشگاه را یک اقدام نیک عنوان کرده میگویند: این نمایشگاه میتواند، یک مرکز خوب تحقیقی برای محصلین رشته خبرنگاری در زمان تحصیلات شان از سیر تکامل رسانه ها باشد.

عبدالقدیر شاهین مسئول اتحادیه ژورنالیستان افغانستان در حوزه غرب میگوید: محصلین ژورنالیزم میتوانند، در بازدید از این نمایشگاه معلومات مفیدی را در راستای سیر تکاملی رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی بدست بیاورند.

عبدالقیوم پدرام قاضی زاده مسئول مرکز خبرنگاران افغانستان درولایت هرات میگوید: این نمایشگاه یک تاریخ مستند وزنده باشد، برای محقیقنی که در رشته های تاریخ و ارتباطات کار میکنند.

آنان: ابراز امیدواری میکنند تا در آینده بر غنامندی این نمایشگاه افزوده شده، تا این نمایشگاه بتواند معلومات بیشتری را برای مردم و بازدیدکننده گان اش ارائه نماید.

فرهنگ سرای دوربین درسال پار نیز نمایشگاه آثار طباعتی را در ولایت هرات برگذار نمود، که از صد سال قبل جراید و نشریه های حوزه ی غرب افغانستان، در آن به نمایش گذاشته شده بود.

مسئوول این فرهنگ سرا ابراز امید میکند تا اداره اطلاعات وفرهنگ هرات، درآینده این نمایشگاه را در دیگر ولایات کشور اگرچه کوتاه مدت هم باشد، نیز برگذار نماید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top