بررسی اوضاع امنیتی غرب افغانستان در روز انتخابات

مقامات امنیتی در غرب افغانستان میگویند در جریان پروسه رای دهی چندین حادثه نا امنی در سطح این حوزه صورت گرفت که تاثیر منفی بر روند رای دهی در این حوزه نداشته است.Picture1

مقامات امنیتی در ولایت هرات میگویند طالبان در ولسوالی گلران دو فیر مرمی هاوان را بالای یک مرکز رای دهی پرتاب نمودند که تلفات جانی در قبال نداشت.

مل پاسوال سمیع الله قطره قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید همچنان در جریان درگیری میان سربازان پولیس سرحدی و طالبان مسلح در منطقه ” یکه توت ” ولسوالی رباط سنگی هرات دو سرباز پولیس مرزی زخمی شدند.

وی افزود همچنان از چندین واقعه انفجاریه در ولسوالی ادرسکن هرات نیز جلوگیری به عمل آمد.

با این همه قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید با وصف تهدیدات امنیتی مردم به صورت گسترده در انتخابات اشتراک نمودند و به کاندیدان مورد علاقه شان رای دادند.

از طرف دیگر خبرها از ولایت فراه حاکی از آن است که پروسه رای دهی در آن ولایت تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده است.

عبدالرزاق یعقوبی قوماندان امنیه ولایت فراه میگوید تنها در ولسوالی بالابلوک فراه بین طالبان و سربازان پولیس درگیری صورت گرفت که در جریان این درگیری یک سرباز پولیس و چهار طالب مسلح مجروح شدند.

وی افزود نبود اوراق رای دهی تنها نگرانی آنها در ولسوالیهای اناردره و لاش جویند فراه بوده است.

خبرها از ولایت غور و بادغیس در غرب افغانستان نیز حکایت از آن دارد که مردم تحت تدابیر شدید امنیتی آرای خود را در صندوقهای رای دهی انداختند.

تحلیلگران امور میگویند با وصف تمامی تهدیدات امنیتی ارگانهای امنیتی افغان تدابیر ویژه ای را به خاطر اشتراک مردم در انتخابات اتخاذ نمودند که این خود تاثیر مثبت در پروسه رای دهی داشته است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top