برگذاری اولین کنفرانس صنعت ایمنی گازمایع در هرات

DSC07937برای اولین بار یک ورکشاپ کنفرانس آموزشی برای استندرد سازی تاسیسات گاز مایع درهرات برگذارگردید. دراین کنفرانس که صنعت ایمی گاز مایع نام داشت، تاجران وارد کننده ی گاز مایع هرات و مهندسان تخنیکی کشور ایران شرکت داشتند. برگذارکننده گان این کنفرانس میگویند: این برنامه ی مقدماتی و برای اولین بار درسطح کشور است که بزودی قرار است تعدادی از مهندسان شرکت های گاز افغانستان، بمنظور آموزشهای بیشتر به کشورایران فرستاده شوند. از سوی هم والی هرات، از برگذاری این کنفرانس استقبال نموده ابراز امیدواری میکنید، که در آینده از حوادث آتش سوزی های احتمالی جلوگیری گردد.

ايمني در  تاسيسات ذخيره سازي گازمايع رعايت اصول ايمني در جابجايي گازمايع، ضرورت دانش و آگاهي كامل در مورد اين فرآورده، ازجمله چالش های است که درگذشته هرازگاهی باعث بروز اتفاقات ناگوار آتش سوزی گردیده است.

اکنون مسئولان اتحادیه وارد کننده گان گاز مایع ولایت هرات میگویند: بمنظور استندرد سازی صنعت ایمنی گاز مایع، کنفرانس مشترکی را با مهندسان ایران برگذار کرده اند.

محمد یونس قاضی زاده معاون اتاق تجارت و مسئول اتحادیه گاز مایع هرات میگوید: قرار است بزودی تعدادی از کارمندان تخنیکی وفنی تاسیسات گاز مایع هرات، به منظور آموزش های بهتر به کشور ایران فرستاده شوند.

وی افزود: اين امر فروشندگان و كاركنان گازمايع را مجاب مي كند كه تا حد ممكن اطلاعات و آگاهي خود را در مورد سوخت مــــذكور افزايش دهند و بدينوسيله اشتباهات و تشخيص نادرست مصرف كنندگان را، اگرچه نه بطور كامل ولي به حداقل برسانـــند.

از سوی هم روح الله آهنگران دبیر انجمن سازنده گان تجهیزات صنعت نفت ایران میگوید: قرار است در این ورکشاپ برای کارشناسان فنی تاسیسات گاز مایع روش های خریدرای مخازن، نوعیت استندرد های مخازن گاز،چگونه استفاده از آن و مسایل پر کردن کپسولهای “بالون های” گاز را آموزش بده هند.

وی افزود: تاسیسات گاز مایع هرات در حال حاضر استندرد کامل را نداشته و اگر برای استندرد سازی آن توجه جدی صورت نگیرد، خطرات احتمالی بزرگی شهر هرات را تهدید میکند.

درهمین حال محمد آصف رحیمی والی هرات ضمن خشنودی از برگذاری این سمینار آموزشی، ابراز امید واری میکند، که با بلند رفتن سطح آگاهی مهندسان فنی شرکت های گاز در افغانستان، از بروز حوادث ناگوار جولگیری گردد.

با این همه کارشناسان فنی میگویند: بسیار حائز اهمیت است که هرگاه مخازن ذخیره و یا تجهیزات گازمایع در معرض جدی سوختن در آتش به سبب حریق مجاور و یا آتشی که از سوختن سوختی دیگر ناشی می شود قرار داشته باشند دارای استندرد های اصلی بوده تا از هر گونه آتش سوزی احتمالی، که درگذشته خساراات زیاد مالی وجانی برای مردم وتجار به باور آورده استجلوگیری بعمل آید.

این درحالیست که حدودآ دو ماه قبل براثر انفجارهای پی هم ذخیره گاه گازمایع در تاسیسات نفت و گاز یکتن از تاجران در شمال شهر هرات، به شمول دوفرزند آن تاجر، ۱۱ تن ازباشنده گان محل کشته و بشمول شماری ازکارمندان شرکت مذکور ۱۸ تن دیگز زخمی شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top