برگذاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در هرات

به مناسبت شش میزان روز جهانی گردشگری، نمایشگاه بین المللی گردشگری در هرات برگزار شده است. هدف از برگزاری این نمایشگاه جلب توجه جهان گردان به جاذبه های هرات خوانده می شود. در این نمایشگاه سی غرفه وجود دارند که بیشتر صنایع دستی و آثار هنری هرات به نمایش گذاشته شده است. مسوولان محلی در هرات می گویند: این ولایت بستر مناسبی برای گردشگری است و تمام سهولت ها برای جهانگردان در هرات وجود دارد.

در نمایشگاهی که به مناسبت روز جهانی گردشگری در هرات برگزار شده است سی غرفه به نمایش گذاشته شده اند.picture3

بیشتر صنایع دستی و آثار هنری هرات از جمله صنایع دستی زندانیان هرات هم در گوشه ای از این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

آریا روفیان رئیس اداره ی اطلاعات وفرهنگ هرات میگوید: این نمایشگاه برای جلب توجه گردشگران به جاذبه های هرات و رونق دادن دوباره صنعت گردشگری در این ولایت باستانی کشور خوانده می شود.

وی افزود: قلعه ی اخیتارالدین، مسجد جامع بزرگ هرات، مجموعه ای گاذرگاه و شهر کهنه ای هرات این روزها بیش از پیش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

بیشترگردشگران ازکشورهای اروپایی به هرات میایند، طوریکه گفته میشود: از اول سال جاری تاکنون بیش از 300 توریست خارجی به هرات آمده اند که بیشتر شان اروپایی بودند.

هرات بستر مناسبی برای گردشگری است و تمامی ظرفیت ها از هتل های معیاری گرفته تا بانک ها، شفاخانه ها، مکان های دیدنی، ترانسپورت مناسب و میدان هوایی در این زمینه را دارد.

اما آنچه نگرانی های را به دنبال دارد، وضعیت شکننده ای امنیتی است که محمد آصف رحیمی والی هرات برتامین امنیت گردشگران داخلی و خارجی تاکید می روزد.

ناامنی ها و جنگ ها باعث شده تا توریست های خارجی کمتر به هرات میآیند، بیم از این داشته باشند، که قربانی جنگ ها و ناامنی ها شوند.

حسین باروت یکتن از شهرواندان کشور ترکیه که به قصد سیر وسیاحت به ولایت هرات آمده است میگوید: ” فکر می کنم که افغانستان به گونه ای درست به جهانیان معرفی نشده است و بیشتر مردم تصویر جنگ از این کشور دارند. اگر به صورت درست معرفی شود، گردشگران زیادی به این جا خواهند آمد”.

طوریکه گفته میشود: قرار است در هفته های آینده، گروهی از گردشگران ایرانی وارد هرات شوند.

هرات از گذشته های دور میزبان گردشگران خارجی بوده است، اما جنگ ها و درگیری ها از شمار گردشگران به این ولایت کاسته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top