برگذاری همایشی به منظور تشویق مردم به شرکت در انتخابات آینده کشور از سوی نهاد ملی جوانان افغانستان

شماری از شهروندان ولایت هرات تاکید بر اصلاح نظام انتخاباتی دارند. نهاد ملی جوانان همایشی را به منظور تشویق مردم به اشتراک در انتخابات پارلمانی راه اندازی کرده است. هدف این برنامه جستجوی  میزان نارضایتی مردم نسبت به انتخابات های گذشته و اصلاح نظام انتخاباتی عنوان شده است.

پس از ختم انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در کشور، حالا نگاه­ها بسوی انتخابات پارلمانی است. انتخابات که مردم کشور توقع دارند اصلاحات جدی رونماگردد.Picture1

به تازگی نهاد ملی جوانان افغانستان همایشی را تحت نام بررسی عملکرد کمیسیون انتخابات و ارگان­های امنیتی نسبت به انتخابات­های گذشته و آمادگی­ها برای برگزاری انتخابات پیش­رو برگزار کرده است، که مسوولان کمیسیون انتخابات هرات و مسوولان امنیتی نیزدر برنامه اشتراک کرده بودند.

برگزارکننده­گان این همایش می­گویند: هدف دورساختن نارضایتی مردم نسبت به انتخابات­های گذشته و تشویق آنها برای رفتن به یک انتخابات شفاف پیشروست.

اگرچه انتخابات­های گذشته چنگ بدل مردم نزد و همواره از رهبران حکومت خواستند، تا اصلاحات جدی را در نظام انتخاباتی کشور بیاورند.

اما این نارضایتی هنوزهم وجود دارد و شماری از اشتراک کننده­گان با آنکه نسبت به انتخابات آینده خوشبین اند، اما تاکید بر اصلاح نظام انتخاباتی کشور دارند.

با این حال آگاهان به این باور اند که پس از انتخابات ریاست جمهوری، تا حدودی اصلاحات در نظام انتخاباتی به وجود آمده است، اما باید حکومت خلاهای که در انتخابات های گذشته وجود داشته را برطرف کند.

سید فخرالدین پیمان استاد پوهنتون میگوید: اگر خلاهای که باعث نارضایتی مردم نسبت به انتخابات شده بود برطرف گردد، احتمالا مردم دوباره به پای صندوق­های رای می­روند.

از همین حالا نگاه­ها به سوی برگزاری یک انتخابات شفاف پارلمانی سوق داده می­شود.

نهادهای مختلف اجتماعی تلاش می­کنند تا با برگزاری همایش­ها و دعوت مسوولان دولتی به این برنامه­ها، پرسش­های مردم نسبت به انتخابات پاسخ داده شود و از طرفی هم شهروندان را تشویق کنند تا در انتخابات آینده پای صندوق­های رای­دهی بروند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top