برگزاری اولین نمایشگاه زعفران در ولایت هرات

اتحادیه ملی زعفران کاران ولایت هرات برای اولین نمایشگاه گل زعفران راه اندازی کرده و هدف شان را معرفی بهتر جایگاه زعفران در میان مردم و حکومت عنوان می کنند.مسوولان اتحادیه زعفران کاران هرات از کم توجهی دولت به این گیاه شکایت داشته و می گویند که تا اکنون زعفران افغانستان با نام و استندرد های دیگر کشورها به بازار جهانی عرضه می گردد. از سوی هم مسوولان اداره زراعت ولایت هرات تاکید دارند که زعفران هرات سال گذشته توانسته است تا نیم میلیارد افغانی را کسب درآمد کند که این رقم در سال جاری بیشتر خواهد شد.

برای اولین بار نمایشگاه گل زعفران در ولایت هرات به ابتکار اتحادیه ملی زعفران کاران راه اندازی گردیده است.Picture4

مسوولان اتحادیه زعفران کاران این ولایت هدف شان را معرفی بهتر این گیاه عنوان می کنند و می گویند که تلاش خواهند کرد تا مانند سال های گذشته زعفران افغانستان همچنان جایگاه نخست را در سطح جهان داشته باشد.

آنان از عدم همکاری های دولت شکایت دارند و می گویند که در سال های گذشته تا اکنون حکومت نتوانسته است که سرتیفکیت صادر زعفران افغانستان با نام و آرم این کشور به بازار جهانی را به دست آورد.

مسوولان این اتحادیه تاکید دارند که زعفران افغانستان همه ساله با نام و آرم دیگر کشور به جهان عرضه می گردد که این خود سبب از دست دادن جایگاه افغانستان در بازار جهانی خواهد شد.

با این حال مسوولان ریاست ززاعت هرات می گویند که امسال آنان امیدوارند که چهار تن زعفران را تولید نمایند که این خود بیانگر افزایش کشت زعفران در هرات است.

آنان می گویند که در سال گذشته زعفران کشور توانسته است تا نیم میلیارد افغانی راه به کشاورزان سود وارد کند.

این در حالی است که به گفته ای مسوولان زراعت هرات، در حال حاضر 90 درصد زعفران کشور را ولایت هرات تامین می کند.

ولسوالی های غوریان، کرخ، پشتون زرغون، زنده جان، گذره و انجیل از جمله ولسوالی ها در هرات است که بیشترین زعفران را حاصل می دهد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top