برگزاری دومین همایش سالانه روز بین المللی اخلاق رسانه ای در هرات

دومین همایش سالانه روز بین المللی اخلاق رسانه ای امروز با حضور داشت معین وزارت اطلاعات وفرهنگ و شماری از مسولان نهادهای خبرنگاری در هرات برگزار شد.

مسولان مرکز خبرنگاران افغانستان میگویند این همایش به هدف بررسی و آسیب شناسی اخلاق رسانه ای در رسانه های افغانستان برگزار گردیده و اشتراک کننده گان در این کنفرانس مشکلات فرا روی رعایت اخلاق رسانه ای در کشور را مورد بررسی قرار دادند.

احمد قریشی ریئس مرکز خبرنگاران افغانستان که مسولیت برگزاری این همایش را به عهده دارد میگوید متاسفانه تا حال وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور نتوانسته یک آیین نامه اخلاق رسانه ای را تدوین نماید.

او میگوید عدم یک آیین نامه اخلاق رسانه ای باعث شده تا رسانه های همگانی در کشور با مشکلات زیادی مواجه گردند.

قریشی میگوید در این کنفرانس اشتراک کننده گان به نتیجه رسیدند تا یک آیین نامه اخلاق رسانه ای را در آینده تدوین نمایند.

در همین حال نجیبه ایوبی رئیس موسسه نشراتی کلید گروپ در افغانستان و یکی از همکاران برگزار کننده این همایش در ولایت هرات میگوید رسانه های افغانستان در جریان ده سال گذشته رشد بسزایی داشتند.

خانم ایوبی گفت تلاش میکنند تا با سایر ارگانهای مربوطه در قسمت ایجاد یک آیین نامه اخلاق رسانه ای اقدام اساسی نمایند.

بنا به اظهارات وی بدست آوردن اعتماد مردم، دفاع از منافع ملی و رعایت به  حقوق بشر از جمله مواردیست که باید رسانه ها سرلوحه کار خود قرار دهند.

از طرف دیگر صدیق الله توحیدی مسول دید وبان رسانه ها در کشور برگزاری همایش سلانه اخلاق رسانه ای را در ولایت هرات یک گام مثبت در عرصه رشد کاری جامعه مطبوعاتی کشور اعلان کرد.

وی افزود نبود یک اساس نامه اخلاق رسانه ای باعث شده تا شماری از خبرنگاران در کشور قربانی مسائل قومی، زبانی، مذهبی و گروهی شوند.

آقای توحیدی از مسولان نهادهای حمایت کننده از خبرنگاران و اداره اطلاعات و فرهنگ کشور خواست تا با برگزاری همچو نشستها زمینه رعایت نمودن اخلاق رسانه ای را در رسانه های افغانستان ترویج نمایند.

با این حال دین محمد مبارز راشدی معین وزارت اطلاعات وفرهنگ کشور وعده داد تا در راستای حل مشکلات فرا روی رسانه های کشور اقدامات جدیتری بردارند.

وی افزود در حال حاضر این وزارت تلاش میکند تا با ایجاد یک اساس نامه اخلاق رسانه ای ، راه رشد و توسعه را بالای رسانه های دولتی و خصوصی در سراسر کشور باز نماید.

گفتنیست در حال حاضر 150 استیشن رادیو، 50 استیشن تلویزیون و 700 مطبعه چاپی درسراسر افغانستان فعالیت دارد که این خود بازگو کننده رشد بسزای آزادی بیان در کشور میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top