برگزاری نشست بین المللی گفتمان امنیتی هرات

نشست بین المللی تحت نام “گفتمان امنیتی هرات” صبح امروز با اشتراک بیش از 30 کشور جهان در مرکز ولایت هرات آغاز به کار کرد.01

قرار است در این نشست که از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان برگزار شده؛ پیرامون مسایئل سیاسی منطقه و جهان و نقش کشورهای هم پیمان در امور افغانستان صحبت و تبادل نظر شود.

گفته شده که فردا یکشنبه، در حاشیه ی این نشست، دیدار سه جانبه ای میان کشورهای ایران، افغانستان و آمریکا پیرامون اوضاع داخلی افغانستان صورت میگیرد.

داکتر داوود مرادیان، رئیس انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان در حاشیه ی این نشست در یک کنفرانس خبری گفت: این نشست میتواند تاثیرات زیادی را بر روی آینده ی سیاسی افغانستان برجای بگذارد و نقش افغانستان را در برطرف سازی مشکلات منطقه و جهان برجسته سازد.

بنا بر گفته های وی این دومین نشست بین المللی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان میباشد که در هرات برگزار شده و در یک اقدام بی سابقه از کشورهای چین و مصر نیز نمایندگانی حضور یافته اند.

آقای مرادیان همچنان خاطرنشان ساخت که با وجود دعوت رسمی از دولت پاکستان برای شرکت در این نشست، اما هیچ نماینده ای از آنان حاضر در این جمع نشده است.

وی از سویی دیگر بیان داشت که قرار است فردا که روز دوم و پایانی این نشست میباشد؛ دیدار سه جانبه ای میان نمایندگان ایران، آمریکا و افغانستان پیرامون اوضاع کشور صورت گیرد.

مرادیان میگوید در این دیدار نماینده گانی از مرکز مطالعات استراتژی خاورمیانه در ایران، یک مرکز تحقیقاتی آمریکا و داکتر نور سفیر کشورمان در تهران، صحبت خواهند کرد.

این گفتمان بین المللی عصر فردا با جمع بندی انستیتوت استراتژی افغانستان پایان خواهد یافت.

گفتنی است سال گذشته نیز مشابه این اقدام، نشستی بین المللی زیر نام دهه ی تغییر در افغانستان میان نمایندگان 30 کشور از منطقه و جهان برگزار شده بود که در آن زمان با استقبال خوبی روبرو گردید.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top