بهتر شدن امنیت در پی عملیاتهای اخیر قطعه کماندو در هرات

شماری از نمایندگان مردم هرات در شورای ولایتی و پارلمان، دستاوردهای اخیر نیروهای کوماندوی اردوی ملی را، در بهتر شدن اوضاع امنیتی این ولایت موثر عنوان میکنند.

DSC0048

 آنان میگویند در این اواخر توسط عملیاتهای قوای کماندوی اردوی ملی، تحولات عمده ای در امنیت ولایت هرات پدیدار شده و این بیانگر آینده ای امن برای مردم میباشد.

 تور محمد ظریفی، نماینده ی مردم هرات در شورای ولایتی میگوید: با فعالیتهای پیاپی قوای کماندوی کشور، در ولسوالی های نا امن هرات از جمله شیندند و گذره، امنیت این ولایت به طور مثبتی دگرگون شده است.

به گفته ی وی با این وضعیت دیده شده که رضایت اکثریت مردم در این رابطه به وجود آمده و این روند نیاز به تداوم و ثبات پایدار دارد.

 این نماینده ی شورای ولایتی هرات در کنار این میخواهد تا این نیروها مجهز به امکانات هوایی و جنگ افزارهای پیشرفته شوند.

 در همین حال نثار احمد فیضی عضو پارلمان افغانستان معتقد است که این نیروها میتوانند بیانگر قدرتمندی قوای نظامی افغانستان باشند و چشم اندازی آرام را از افغانستان به نمایش بگذارند.

 وی همچنان علاوه میکند که نیروهای کماندوی ارتش غرب کشور میتوانند تا بیش از این توانایی های خود را به نمایش گذاشته و رضایت هرچه بیشتر مردم را در بخش امنیت به بار آورند.

 او همچنان تاکید دارد که دولت باید از این نیروها حمایت همه جانبه را به عمل آورد و از هیچ اقدامی برای بقای آنان دریغ نورزد.

 از سویی دیگر شماری از مسئولان در قوماندانی قول اردوی 207 ظفر در غرب کشور میگویند: در بخش تامین تجهیزات نیروهای کماندوی اردوی ملی هیچگونه نگرانی وجود نداشته و این قوا توانایی این را دارند تا در آینده با اکمالات قوی در جبهات جنگی حاضر شوند.

 جنرال تاج محمد جاهد، قوماندان عمومی نیروهای اردوی ملی در غرب افغانستان باورمند است که قوای کماندوی افغانستان تا کنون توانسته اند که تلفات بی شماری را به طالبان وارد کنند که این روند در آینده با سطح گسترده تری صورت میگیرد.

بنا به اظهارات وی، نیاز است تا در این رابطه مردم همکاری خود را با نیروهای امنیتی هرچه بیشتر نشان دهند و در ایجاد امنیت و آرامش سهیم شوند.

 در طی سه ماه گذشته قوای کماندوی ارتش غرب افغانستان توانسته اند تا شمار زیادی از رهبران و سران طالبان در ولایت هرات را از پای درآورند که از آن جمله میتوان به کشته شدن شمار زیادی از قوماندانان محلی طالبان در ولسوالی گذره این ولایت اشاره کرد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top