بهره برداری از اسفالت یک سرک در ولسوالی انجیل هرات

با اسفالت یک سرک از سوی تیم بازسازی ولایتی PRT ایتالیا در ولسوالی انجیل هرات مشکلات ترانسپورتی 8 هزار تن از باشنده گان محل مرفوع گردید.افتتاح پروژها درفراه - بالابلوك

این سرک به طول یکهزار و 680 متر و عرض شش متر به صورت پخته اسفالت گردیده است که عصر روز یکشنبه از سوی مقامات محلی هرات افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

سید فضل الله وحیدی والی هرات میگوید این سرک به هزینه بیش از 205 هزار یورو از بودجه دفتر بازسازی ولایتی پی آرتی ایتالیا اسفالت شده است که مشکلات هزاران تن از باشنده گان قریه سروستان ولسوالی انجیل را برطرف نموده است.

وی از این اقدام تیم PRT ایتالیا اظهار قدردانی نمود و خواهان تداوم این گونه پروژه ها در سایر ولسوالیهای هرات شد.

در همین حال شماری از باشنده گان محل از این اقدام تیم بازسازی ولایتی PRTایتالیا قدردانی نموده و میگویند با اسفالت این سرک مشکلات ترانسپورتی و آلوده گی هوا برطرف شده است.

آنها میگویند در گذشته به دلیل خراب بودن این سرک با مشکلات زیادی در فصل سرما مواجه بودند.

با این حال ” استیفانو ” نماینده بخش کمکهای کشور ایتالیا در هرات میگوید که ایتالیا به همکاریهایش در افغانستان ادامه خواهد داد.

او از مردم خواست تا در قسمت حفظ و مراقبت این سرک اسفالت شده توجه جدی نمایند.

همچنان آقا محمد صدیقی رئیس احیاء و انکشاف دهات ولایت هرات میگوید در جریان سال 1392 هجری شمسی 96 کیلومتر سرک در سطح ولسوالیهای هرات جغل اندازی و اسفالت شده است.

وی افزود قرار است با اتفاق سایر ادارات دولتی و موسسات خارجی صدها کیلومتر جاده دیگر نیز در جریان سال جاری اعمار گردد.

مسولان ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت هرات میگویند اسفالت سرکهای ولسوالیها تاثیرات مثبت بر روند اقتصادی ساکنین شان خواهد داشت.

گفتنیست با راه اندازی این گونه پروژه ها زمینه کار برای هزاران تن از جوانان نیز فراهم خواهد شد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top