به هزنیه ی نزدیک به 4 صد میلیون افغانی، کار اسفالت سرک امام شش نور در هرات آغاز گردید

کار ساخت سرک امام شش نور ولسوالی انجیل هرات آغاز شد. قرار است این سرک به طول بیش از بیست کیلومتر به طور پخته و اساسی ساخته شود. مسوولان وزارت فواید عامه کشور می گویند: بیش از 380 میلیون افغانی هزینه ساخت سرک اما شش نور می شود، که از سوی دولت جاپان و حکومت افغانستان پرداخت شده است. باساخت این سرک بیش از هفتاد قریه در شرق ولسوالی انجیل هرات باهم از طریق سرک آسفالت شده وصل خواهند شد.

سرانجام پس از سال­ها انتظار کار ساخت سرک امام شش نور ولسوالی انجیل هرات آغاز شد.

شماری از مقام­های دولتی، اعضای مجلس نماینده­گان و باشنده های ولسوالی انجیل در مراسم آغاز کار این سرک اشتراک کردند.

سرک امام شش نور در دو بخش بیش از بیست کیلومتر طول دارد و قرار است تا یک ونیم سال آینده کار ساخت آنان تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

مسوولان وزارت فواید عامه کشور می­گویند: هزینه­ای ساخت و آسفالت این جاده بیش از 380 میلیون افغانی است، که از سوی دولت جاپان و حکومت افغانستان پرداخت شده است.

عرض این سرک هفت متر است و قرار است در مسیر سرک اما شش نور بیش از 60 پلچک نیز ساخته شود.

این سرک قریه­های شرقی ولسوالی انجیل هرات را با هم وصل می­کند. و به گفته ی مسئوولان محلی باشنده­های پنجاه تا هفتاد قریه شرقی انجیل از این سرک بهره مند می­شوند.

ساخت و آسفالت سرک امام شش نور همچنان به دهقانان ولسوالی انجیل کمک خواهد کرد تا محصولات زراعتی خودرا زودتر به بازار انتقال دهند.

با این هممه دغدغه ی اصلی باشنده­های ولسوالی انجیل روی کیفیت آسفالت این سرک است.

شماری از این شهروندان از دولت می­خواهند، که بر کار ساخت سرک امام شش نور نظارت درست داشته باشد و همچنان آسفالت آن از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

سرک امام شش نور یکی از سرک­های مهم در هرات پنداشته می­شود که بیشتر از پنج سال میشود که کار دیزاین آن آغاز شد.

اکنون مقام­های محلی در هرات تاکید می­روزند که با آغاز کار ساخت این سرک، در کنار سهولت برای باشنده­های انجیل، برای ده­ها تن نیز زمینه ­ای کار مساعد می­شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top