تابلوی دانشگاه هرات کجاست؟

شماری از اعضای شورای ولایتی، فعالان مدنی و دانشجویان دانشگاه هرات از نصب نشدن تابلوی دانشگاه نگران هستند و این کار را بر خورد سلیقه‌ای شماری از افراد می‌دانند.

همایون واحدی یک‌تن از دانشجویان دانشگاه هرات می‌گوید برخی افراد در تلاش هستند تا تنها یک واژه را بر روی تابلوی محیط اکادمیک درج کنند.

واحدی افزود وقتی حکومت نمی‌تواند یک تابلو را بر دروازه‌ای یک دانشگاه نصب کند، نشان‌دهنده ضعف مدیریت‌اش است.

در همین‌حال توریالی طاهری نماینده مردم در شورای ولایتی هرات می‌گوید طی سه‌سال گذشته حکومت نتوانسته است یک تابلو را بالای دروازه‌ای دانشگاه نصب کند.

او گفت این موضوع باید به صورت جدی از سوی مقام‌ها پی‌گیری گردد.

از سوی‌هم جواد عمید فعال مدنی در هرات نیز از نصب نشدن تابلوی دانشگاه نگران است و می‌گوید که دست‌های در پشت این پرده کار می‌کند تا محیط اکادمیک را تخریب نمایند.

آقای عمید افزود در قسمت نصب تابلو تا اکنون به گونه‌ای سلیقه‌ای برخورد شده است.

اما نعمت‌الله سروری مسوول روابط عامه دانشگاه هرات این گفته‌ها را رد می‌کند و می‌گوید که دست‌های در بیرون دانشگاه هرات کار می‌کند تا این موضوع را به صورت گسترده دامن بزنند.

وی افزود که نصب تابلوی دانشگاه از صلاحیت آنان خارج است و وزارت تحصیلات عالی دراین مورد تصمیم گیرنده است.

مقام‌های محلی هرات نیز تاکید دارند که موضوع به صورت جدی از سوی آنان نیز پی‌گیری خواهد شد.

از سه‌سال به این‌سو دانشگاه هرات که از جمله سه برترین دانشگاه‌های کشور است، فاقد تابلو می‌باشد و چندی پیش بنری با واژه‌های دانشگاه و پوهنتون بر سر دروازه‌ نصب شده بود که شب هنگام واژه دانشگاه قیچی گردید و این کار سبب واکنش‌های جدی شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top