تاکید قاضی القضات امارت اسلامی طالبان بر روند صلح در افغانستان

قاضی القضات امارت اسلامی طالبان با نشر یک اعلامیه در سطح ولسوالی های هرات بر ختم حملات طالبان در افغانستان تاکید کرده و از افرادشان خواسته است تا به پروسه مذاکرات صلح احترام بگذارند.

این اعلامیه که در اکثریت ولسوالی های هرات از جمله، کشک کهنه، رباط سنگی، گلران، کهسان، غوریان و ادرسکن هرات پخش شده است، مولوی عبدالحکیم قاضی القضات امارت اسلامی از عواقب پروسه مذاکرات صلح در افغانستان استقبال کرده است.

وی گفته که نباید افرادشان با تشدید حملات خشونت بار، بر روند مذاکرات صلح خلل وارد نمایند.

در همین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات ضمن تایید نشر اعلامیه های قاضی القضات طالبان در این ولایت میگوید، این عمل طالبان نشان دهنده آن است که آنها به ویژگی های صلح پی بردند.

وی افزود نشر این اعلامیه به معنای این است که طالبان هم از جنگ خسته شدند و همچنان میخواهند با احترام گذاشتن به پروسه مذاکرات، در آبادانی کشورشان سهم بگیرند.

از طرف دیگر شماری از باشنده گان غرب افغانستان میگویند طالبان دیگر راهی ندارند، یا صلح نمایند یا اینکه از سوی نیروهای امنیتی افغان و قوای آمریکایی از بین خواهند رفت.

در حالی طالبان از طریق پخش اعلامیه های خبری بر کاهش حملات شان و احترام گذاشتن به پروسه مذاکرات تاکید نمودند که اخیرا این گروه عملیات بهاری خود را تحت نام الفتح در سرتاسر افغانستان اعلام نمودند که این عمل شان با واکنش اقشار مختلف در کشور مواجه گردید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top