تاکید قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع بر ادامه عملیات های هوایی و زمینی نیروهای آمریکایی در ولایت فراه

قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع یک بار دیگر بر ادامه عملیات های هوایی و زمینی نیروهای آمریکایی در ولایت فراه تاکید کرد.

مقام های امنیتی در ولایت فراه میگویند: سفرهای اخیر جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع تاثیر مثبت در راستای هماهنگی بیشتر میان ارگانهای امنیتی و بهبود اوضاع کنونی ولایت فراه داشته است و آنان به مردم اطمینان میدهند، که امنیت اساسی را در فراه تامین نموده واین ولایت را از وجود طالبان پاکسازی میکنند.

اسکات میلر قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع، هدف از سفرش را به ولایت فراه بررسی اوضاع امنیتی و پیشرفت های صورت گرفته در عرصه های امنیتی و دید و بازدید با مقام های امنیتی در این ولایت عنوان کرد.

این جنرال بلندرتبه نیروهای آمریکایی شجاعت نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با طالبان را ستوده و پشتیبانی خویش را از این نیروها اعلام کرد.

آقای میلر همچنان از مقام های امنیتی در ولایت فراه خواست تا در راستای اعتماد سازی میان مردم تلاش نمایند تا میزان همکاری میان ملت و دولت بیش از پیش افزایش یابد.

از طرف دیگر محمد شعیب ثابت والی ولایت فراه نقش نیروهای آمریکایی در عملیات های هوایی و زمینی در این ولایت را ارزنده عنوان کرد.

وی افزود در حال حاضر وضعیت امنیتی در ولایت فراه به گونه قابل ملاحضه ای بهبود یافته که این خود نتیجه هماهنگی کامل نیروهای امنیتی افغان و آمریکایی در عملیات های نظامی در این ولایت میباشد.

همچنان ذکریا میرزا زاده قوماندان لوای دوم اردوی ملی در ولایت فراه گفت: دیگر این ولایت جایی برای فعالیت گروه های دهشت افگن نخواهد بود.

بنا به اظهارات وی: نیروهای امنیتی به توانایی های لازمه دست یافته و دارای مورال و انگیزه بالا در میادین جنگ هستند.

فراه در غرب افغانستان در جریان ماه های اخیر شاهد موجی از نا آرامی های متعدد بود و باشنده گان این ولایت از این ناحیه سخت نگران بودند اما با آغاز عملیاتهای مشترک نیروهای امنیتی افغان و آمریکایی وضعیت به گونه قابل ملاحضه ای در این ولایت بهبود یافت.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top