تاکید مجدد علمای هرات بر ادامه روند آتش بس و برقراری صلح در کشور

برای دومین روز متوالی شماری از علمای حوزه غرب خواهان تداوم آتش بس میان حکومت افغانستان و طالبان گردیدند.

این علما که روز دوم عید در مسجد جامع گرده پارک هرات تجمع داشتند، آتش بس دایمی را زمینه ساز برقراری صلح و امنیت در کشور عنوان نمودند.

در همین حال گزارش های رسیده از ولایت های فراه، هرات و بادغیس حاکی از آن است که سران طالبان در حوزه غرب با مقام های محلی و امنیتی در این حوزه دید و بازدید نموده و همدیگر را در آغوش گرفتند.

سید احمد شیرزادی رئیس اداره حج و اوقاف ولایت هرات میگوید خداوند در قرآن کریم بر صلح تاکید نموده و خیر و برکت و آرامش را در صلح و آتش بس بیان کرده است.

وی از سران حکومت افغانستان و طالبان میخواهد تا دیگراز جنگ و خشونت دست کشیده و به صلح و آتش بس دایمی روی بیاورند.

از طرف دیگر مولوی غلام سرور رئیس شورای صلح ولایتی هرات میگوید در جریان روزهای عید در اکثریت ولسوالی های هرات طالبان با مسولان محلی و امنیتی دید و بازدید نموده و همدیگر را در آغوش گرفتند.

وی افزود این عملکرد دو طرف مردم محل را به حدی خوشحال ساخته که اشک از چشمان شان سرازیر نموده است.

رئیس شورای صلح ولایت هرات همچنان گفت که مردم از چندین سال جنگ و خونریزی خسته شده و همه تشنه صلح هستند و این موضوع باعث خواهد شد تا افغانستان به خودکفایی و شگوفایی نایل آید.

در حالی علمای هرات بر تداوم آتش بس میان حکومت و طالبان تاکید دارند که در جریان روزهای عید، حوزه غرب افغانستان کاملا امن بوده وباشنده گان این حوزه در فضای صلح و صمیمیت مراسم عیدی شان را سپری نمودند.

دو روز قبل نیز طالبان با نشر اعلامیه ای در ولسوالی های هرات بر پروسه آتش بس میان حکومت و طالبان تاکید نمودند و خواستار صلح دایمی در کشور شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top