تجلیل از نود وهفتمین سالرزو استقلال کشور درهرات

از نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال کشور طی محفلی در هرات بزرگداشت شد. ده ها تن از مقام های دولتی، سران قوم و نماینده های مردم هرات در مجلس نمایندگان و شورای ولایتی در این مراسم حضور داشتند. اما مقام های دولتی در این مراسم از مردم خواستند تا برای حفظ استقلال کشور در کنار هم بیستند و با دشمنان افغانستان مبارزه کنند. از سوی هم شماری از آگاهان امور تاکید می ورزند که تا وابسته گی سیاسی و اقتصادی افغان ها به خارجی ها برطرف نشود، استقلال کشور معنای واقعی ندارد.

بزرگداشت از نودوهفتمین سالروز استرداد استقلال کشور زیر این سقف درهرات با حضور بیشتر مقام­های دولتی و افراد رده بالایی جامعه برگذار شد، اما حضور مردم در این مراسم کمرنگ است. IMG_8867

بیشتر سخنرانان این مراسم مقام­های دولتی هستند و همه بر وحدت و همدیگر پذیری افغان­ها تاکید می­ورزند.

آنگونه که والی هرات می­گوید: هنوزهم دشمنان افغانستان در پی نابودی کشور هستند و مردم باید در برابر این دشمنان بیستند.

در این مراسم مقام­های نظامی هم بر مبارزه و نبرد در برابر گروه­های هراس­افگن تاکید می­کنند.

جنرال محی الدین غوری قوماندان عمومی اردوی ملی در غرب کشور به کشورهای حامی تروریزم هشدار می­دهد که، این کارشان بی پاسخ نخواهد ماند.

از سوی هم شماری از آگاهان امور تاکید می ورزند که تا وابسته گی سیاسی و اقتصادی افغان ها به خارجی ها برطرف نشود، استقلال کشور معنای واقعی ندارد.

استقلال افغانستان در حالی جشن گرفته می­شود که هنوزهم مردم این کشور باجنگ ها و درگیری­های گوناگونی دست و پنجه نرم می­کنند.

با اینکه جنگ­های ناخواسته­ای که درچند سال اخیر هزاران قربانی از این مردم گرفته اند اما، 97 سال پیش در روز 28 ام اسد غازی امان الله خان حاکم وقت کشور در رویارویی خود با ابرقدرت همان زمان، توانست استقلال کشور را از بریتانیا کبیر به دست بیاورد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top