تجلیل از 29 حمل سالروز پیروزی مجاهدین در ولایت هرات

صدها تن از باشنده‌گان ولایت هرات به مناسبت تجلیل از 29 حمل سالروز پیروزی مجاهدین در این ولایت، شب‌گذشته با برپایی رقص و پای‌کوبی از این روز تجلیل کردند.

مردم هرات شب گذشته را با چراغانی کردن جاده‌ها و برافراشتن پرچم‌های سبز به نشانه‌ای پیروزی و اقتدار مجاهدین همراه با آتش‌بازی تجلیل کردند.

مراسم جشن پیروزی که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد در کنار فرماندهان جهادی، صدها تن از مردم هرات با جمع شدن در چوک گلهای شهر نو هرات به جشن و پای‌کوبی پرداخته، و آسمان شهر هرات را با آتش بازی‌های پی در پی نور افشانی کردند.

داکتر عبادی از مجاهدین سابق که در این جشن شرکت کرده است هدف از این برنامه را آوردن خوشی‌ها در زندگی عادی مردم عنوان می‌کند.

او می‌گوید مجاهدین در سال‌های پسین نشان داده اند به‌خاطر ریشه‌کن کردن فساد و بی‌عدالتی سر می‌دهند و امروز نیز نشان دادند که به‌خاطر آوردن خوشی به مردم از جان خود مایه می‌گذارند.

از سوی‌هم نوراحمد یک‌تن از شهروندان هرات نیز تاکید دارد که برپایی چنین جشن‌ها در مناسبت‌های مختلف از یک‌سو خوشی‌ها را به خانه‌های مردم می‌آورد و از سوی دیگر به فرزندان این سرزمین شهامت‌های مجاهدین را نشان می‌دهد.

در همین‌حال شلیک‌های هوایی شب‌گذشته از سوی برخی افراد مسلح از گوشه و کنار شهر بر علاوه‌ای زخمی ساختن چهار تن به شمول یک کودک، آرامش نسبی مردم را بر هم زد.

عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی پولیس هرات به خبرگزاری کهندژ گفت که تلاش‌های پولیس به‌خاطر شناسایی عاملان این رویدادها جریان دارد.

یک منبع امنیتی در هرات که نخواست نامش ذکر گردد می‌گوید در پیوند به شلیک‌های شب‌گذشته پنج‌تن بازداشت شده و اکنون تحقیقات از آنان جریان دارد.

پس از 14 سال به تاریخ 29 حمل سال 1371 مجاهدین وارد شهر هرات شده و از آن زمان هراتیان از این روز همه ساله تجلیل می‌کنند.

کانال تلگرام کهندژ

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top